נציג ישראל לאירוויזיון, מיכאל בן דוד, אמר היום (ג') במסיבת עיתונאים כי הוא חווה "אנטישמיות מהתקשורת הבינלאומית", במהלך השתתפותו בתחרות הזמר האירופאית.
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד מתוך מסיבת העיתונאים
מיכאל בן דוד מתוך מסיבת העיתונאים
מיכאל בן דוד מתוך מסיבת העיתונאים
"אני לא מתחרט על שום דבר", הוסיף בן דוד בתשובה לשאלת ynet על כך שנדחף לשופטי התחרות עם דגל ישראל. "כמות האנטישמיות שנחשפתי אליה במהלך הראיונות בטורינו הייתה גדולה. הם היו אומרים, 'אה ישראל? אנחנו לא רוצים אותך'".
הוא הוסיף כי כשקראו לו להגיע לבימת הראיונות, "אמרו לי שלא רוצים אותי. האנטישמיות הקטנה נשארת איתך. ראיתי מלא דגלי ישראלי בקהל אבל אף דגל לא צולם, אני אומר את זה - כל הזדמנות שתהיה לי להניף את הדגל אני אניף. אמרו 'הוא עשה בושות ופאדיחות' - מי שיבחר יאהב אותי ככה ומי שלא, לא".
בן דוד התייחס גם לנשיקות שנתן למנחים, ואמר: "מזל שהיו נשיקות עם המנחים ולא מכות. אני זוכר שאחרי הנאמבר שלי כל כך שמחנו ורקדנו עם המתמודדים האחרים, והמנחה אמר לי 'תישאר איתנו'. אמרתי 'אוקיי, אין בעיה'. ואז חשבתי 'רגע אם אני נשאר אני אביא את הדגל', ונכנסתי עם הדגל לפריים, וכמובן שאנשק אותם. אם לא היה לי את הדגל לא הייתי נכנס. הייתי עולה שוב עם הדגל ומתגאה בו. זה הדבר היחיד שנשאר לי".
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן דוד לצד מנחי האירוויזיון
מיכאל בן דוד לצד מנחי האירוויזיון
מיכאל בן דוד לצד מנחי האירוויזיון
(צילום מסך)
על התוצאות ואי-העפלה לגמר אמר בן דוד: "אני גאה בהופעה שנתתי. נחתתי שלשום אחרי חוויה מטורפת של האירוויזיון, בחיים שלי לא חשבתי שאעבור חוויה כל כך מדהימה ועוצמתית ונורא פחדתי, כי כולם אמרו לי שזאת לא חוויה קלה, ועברו הרבה מים בנהר עד שטסתי. אני לא מתחרט על שום דבר".
"גם ב'אקס פקטור' לא הייתה לי שנייה אחת של מחשבה אם אנצח או לא. תמיד הייתי מפוקס על הביצועים, התרכזתי בליצור נאמבר שאף אחד במדינה לא יגיד שהוא בייש אותי", אמר בן דוד. "אני מרגיש שזה היה טוב. זו חוויה מטורפת ומאתגרת ששום דבר בה לא תלוי בך - לא השיר, לא התקציבים, חתיכת הפקה שלא הייתה לי שליטה בה. הדבר היחיד שהייתה לי בחירה בו זה שיהיה נאמבר מאוד מקצועי. הבאתי 100 אחוז מכל מה שקיבלתי, ובכל השאר אני לא מתעסק".
יממה אחרי גמר האירוויזיון הוציא בן דוד את השיר "לא להיות אני". "אנשים אמרו לי 'אתה טסת עם השיר I.M ואז מוציא שיר שנקרא 'לא להיות אני'. השיר של האירוויזיון הוא שיר של לחגוג את זה שאני מרגיש מדהים. השיר החדש בא במיוחד עכשיו כשיש לנו חודש גאווה. זה בסדר להיות פגיע וזה מדהים שיש לי את הזכות לכתוב וליצור יחד עם השותפים שלי".