שנה ושלושה חודשים אחרי שחשפה כי היא חולה בטרשת נפוצה, השחקנית כריסטינה אפלגייט התראיינה ל"ניו יורק טיימס" ובכתבה שפורסמה אתמול (שלישי) חשפה את התמודדותה עם המחלה תוך כדי צילומי הסדרה "בשבילי אתם מתים" בנטפליקס.
2 צפייה בגלריה
כריסטינה אפלגייט
כריסטינה אפלגייט
כריסטינה אפלגייט
(צילום: AP)
את הדיאגנוזה, סיפרה אפלגייט בת ה-50, היא קיבלה תוך כדי צילומי עונתה השלישית (והאחרונה, לפי שעה) של הסדרה, שעולה ב-17 לנובמבר. לצורך מתן טיפולים, ההפקה הוקפאה לחמישה חודשים. "הייתה תחושה של 'ובכן, בואו ניתן לה תרופה כדי שהיא תבריא', אבל אין הבראה", סיפרה אפלגייט, "אבל זה היה טוב לי. הייתי צריכה לעבד את אובדן חיי, אובדן החלק הזה בי. הייתי זקוקה לזמן הזה".
"זה לא שיצאתי מהצד השני של זה ואמרתי: 'וו-הו, אני בסדר גמור", המשיכה לספר, "קבלה? לא, אני לעולם לא הולכת לקבל את זה. אני זועמת". אפלגייט חלקה שעלתה במשקל כ-20 קילו במהלך התקופה האחרונה, ושהיא איננה יכולה ללכת ללא מקל הליכה: "אני רוצה שאנשים יידעו שאני מאוד מודעת לזה". ב-2008 עברה אפלגייט כריתת שד כפולה, אחרי שהתגלה אצלה סרטן השד.
עם היוודע דבר מחלתה, האנשים שמאחורי ההפקה הציעו לאפלגייט להפסיק את הצילומים באופן גורף, אולם היא סירבה. "אמרתי: 'לא. אנחנו הולכים לעשות את זה, אבל אנחנו הולכים לעשות את זה בתנאים שלי'". במהלך הצילומים, אפלגייט נעזרה בכיסא גלגלים. לעיתים, תוך כדי צילום סצנה, טכנאי הסאונד של הסדרה, שמיודד עם אפלגייט, שכב על הרצפה ועזר לה להרים את רגליה. לעיתים, אפלגייט כלל לא הצליחה להגיע להצטלם.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בשבילי אתם מתים"
מתוך "בשבילי אתם מתים"
אפלגייט (שמאל) ולינדה קרדליני, מתוך "בשבילי אתם מתים"
(צילום: Saeed Adyani/NETFLIX)
על השחקנית שמככבת לצידה ב"בשבילי אתם מתים", לינדה קרדליני, לאפלגייט יש רק מילים חמות. "היא הייתה האלופה שלי, הלוחמת שלי, הקול שלי. כמו אמא דובה". על האופן שבו יקבלו הצופים את הגרסה החדשה שלה על המסך, אמרה אפלגייט: "אם אנשים ישנאו את זה, אם הם יאהבו את זה, אם הם הם כולם מתרכזים ב'הו, תראו את הנכה', זה לא תלוי בי. אני בטוחה שאנשים לא יוכלו להתעלם מזה. אז בסדר, אל תתעלמו, אבל תקווה שאנשים כן יוכלו להתעלם, וליהנות מהדרך, ולהיפרד משתי הנשים הללו".