אחרי סיום עגמומי לעונת "האח הגדול" לפני יומיים, מעניקה "הכוכב הבא" חוויה מתקנת עם גמר מנצנץ ומפואר שהבהירה שמישהו שם מאוד מתגעגע לאירוויזיון, אבל עם מנצח ראוי - תמיר גרינברג. אם אפשר לומר משהו בוודאות על הג'ו קוקר הצעיר זה שקשת הגרילה מנצח שממילא היה על המסוע המהיר להצלחה ואלמלא הקורונה כבר היה בשלב כזה או אחר של הגשמת שאיפותיו. גרינברג שהגיע ל"הכוכב הבא" היה משופשף ורעב, שילוב קטלני, והקריירה שלו הוזנקה זה מכבר. "הכוכב הבא" הגיעו להוטים למצוא כישרון שיוכלו להזניק כדי שיוכלו להביא אותו מוזנק היטב לגמרים הבאים ככוכב אורח, אבל במקרה של גרינברג הורגש איחור קל. במובן מסוים, גרינברג היה גדול על הפורמט.
לא שלפיינליסטים האחרים היה חסר משהו. "הכוכב הבא" אומנם איבדה את העוגן שלה, כשנאלצה להחזיר את הזיכיון על שליחת הנציגות לאירוויזיון - והאובדן הזה גרם לה להסתחרר בחיפושים אחרי ציר חדש, אבל הרולטה עצרה בסופו של דבר על כסף, מיליון שקלים להזנקת הקריירה המוזיקלית של המנצח. מסע השכנועים של הצופה, ואולי גם של עצמם, בהצדקת עגל הזהב החדש כלל בעיקר אינספור אזכורים של הפרס במהלך העונה, בתקווה שהצופים יסכימו לעשות את אותו הדבר. מלבד מטרה קדושה, האירוויזיון הביא איתו גם מסננת טבעית שעזרה לשופטים ולהפקה למקד את התוכנית. מתמודדים מסוימים נפסלו על הסף משום שהסגנון המוזיקלי שלהם לא התאים לאירוויזיון והכול התנקז לתחרות האירופאית.
2 צפייה בגלריה
תמיר גרינברג, מתוך "הכוכב הבא"
תמיר גרינברג, מתוך "הכוכב הבא"
תמיר גרינברג, מתוך "הכוכב הבא"
(אורטל דהן)
בעונה הנוכחית חזרה "הכוכב הבא" לנקודת המוצא שלה ושלחה עורבים לכל הכיוונים כשההוראה הכללית היא להביא לאולפנים מתמודדים מוכשרים, בלי הבדלי דת, גזע או העדפה מוזיקלית. בנוסף, היא חיזקה את סוללת השופטים במה שבדיעבד הסתבר כסוג של החלשה, לאו דווקא בגלל ההצטרפות של נינט (נינט הביאה איתה גלאם מסוים שלא פיצה על יכולות שיפוט מעט חיוורות), אלא פשוט כי במקום מתמודדים שמתחרים על אהדת השופטים קיבלנו את ההיפך - שופטים שמתחרים על אהדת המתמודדים והמצלמה וזמן המסך והאמצעים שעומדים לרשותם הם הפרזה והשתפכות יתר.
בעיקר בחצי הראשון של העונה, האלמנט הזה, בתוספת משקל כבד מדי שהונח על המרכיב הבידורי של התוכנית (פינות של המנחים, מתיחות משל היינו מושון המסתתר בפח ושלל גימיקים נוספים), הוציאו את "הכוכב הבא" משיווי המשקל שלה. אלמנטים שבמינון מתון היו קלף הקסם של "הכוכב הבא", אבל עכשיו הציפו את המסך באוברדוז של שפנים. אבל לעונה הזאת היה מזל גדול, ואלה היו הטאלנטים שלה. אם מישהו צריך לקבל בונוס בסוף העונה הזאת - אלה כנראה המלהקים. משלב מסוים הלכה והתהדקה העונה סביב העובדה שהכישרונות שהרכיבו אותה היו באמת יוצאי דופן, והלכה והתנקזה עד הגמר שבו קיבלנו ארבעה מתמודדים שכל אחד מהם יכול היה בקלות לנצח עונה סטנדרטית. מתן לוי שכבר אפשר לקרוא על שמו חדר הלבשה בקיסריה, ואלרי חמאתי שיכולה בקלות להיות העדן בן זקן המשודרגת הבאה, שי המבר שגם שמה דגש על היצירה המוזיקלית המקורית שלה וכאמור, גרינברג.
2 צפייה בגלריה
מתוך גמר "הכוכב הבא" 2021
מתוך גמר "הכוכב הבא" 2021
מתוך גמר "הכוכב הבא" 2021
(צילום מסך, קשת)
גמרים הם גמרים הם גמרים, קשה לצפות מהמשדרים האלה שיכילו את הספונטניות והקלילות של הפרקים הרגילים, בתור התחלה כי מדובר בשידור חי וגם כי הרבה מונח על הכף. אבל יחסית למשדרי גמר, "הכוכב הבא" העניקה לצופים שלה סיומת נאה לעונה שהתחילה כמו סביבון משוגע אבל הצליחה לאסוף את עצמה, להתעשת ויש לקוות שגם להסיק את המסקנות לעונה הבאה שכבר הוזמנה, ושיהיה במזל לנינט.
פורסם לראשונה: 09:55, 02.09.21