בעיר קרקוב בפולין הכריזו על רוג'ר ווטרס כ"פרסונה נון גרטה" (אישיות לא רצויה) וזאת בשל התבטאויותיו בנוגע למלחמה המתרחשת באוקראינה. כך דווח היום (ד') בסוכנות הידיעות רויטרס.
1 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
אישיות לא רצויה. רוג'ר ווטרס
(צילום: AP)
"אנחנו לא רוצים בקרקוב אנשים שיתמכו בעמדתה של רוסיה במלחמה, או אנשים שחוזרים על תעמולתו של פוטין", נכתב בפוסט בחשבון הטוויטר של סגן יו"ר מועצת העיר מיכאל דרוניצקי, שאף הוסיף כי המועצה הסכימה פה אחד בהכרזה על המוזיקאי כ"פרסונה נון גרטה", אישיות לא רצויה בעיר. עם זאת, ההחלטה אינה מחייבת מבחינה משפטית.
עוד במדור מוזיקה:
בתחילת חודש ספטמבר יצא המוזיקאי הבריטי, חבר להקת פינק פלויד לשעבר, במכתב פתוח לאשת נשיא אוקראינה, אולנה זלנסקה, בו כתב כי על המערב להפסיק לספק נשק לאוקראינה ואף האשים את נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ב"לאומנות קיצונית" והפציר בו לשים קץ ל"מלחמה הקטלנית הזו". רעיית ראש ממשלת אוקראינה, אולנה זלנסקה, השיבה בטוויטר ופנתה לווטרס: "כדאי שתבקש מנשיא הפדרציה הרוסית לעשות שלום, לא מאוקראינה".
רוג'ר ווטרס היה אמור לקיים בקרקוב שני מופעים בחודש אפריל 2023, אבל אותו המכתב הפתוח שכתב בחודש ספטמבר עורר את זעם המעריצים שקראו לביטול המופעים. ביום שבת חברת הפקת המופע צייצה בטוויטר בדבר ביטולן של ההופעות, זאת מבלי לספק פרטים נוספים בנוגע לסיבת הביטול.
אחד מחברי המועצה, לוקאש וונטוך, אמר ל-AP כי "ווטרס לא מבין את האמת על המתרחש באוקראינה", והוסיף כי למוזיקאי יש יכולת להשפיע על מוחות רבים, כאשר ברשותו 2.6 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות. "אתה קורא למערב להפסיק את הסיוע הצבאי, פירוש מעשה זה יוביל לכניעתה של אוקראינה", כתב וונטוך. "אוקראינה לא תוותר, היא תילחם, אבל בגלל אנשים כמוך, בגלל מה שאתה אומר וכותב, זה יהיה מאבק הרבה יותר קשה".