בצל שביתת התסריטאים והשחקנים שמתרחשת בימים אלה בהוליווד נערכה אמש (ג') עצרת שביתה של SAG-AFTRA, גילדת השחקנים האמריקנית. באירוע לקחו חלק שחקנים רבים, ובהם בראיין קרנסטון, שנשא דברים על הבמה ובין היתר התייחס לאחד הנושאים החמים של השביתה, הבינה המלאכותית.
2 צפייה בגלריה
בראיין קרנסטון
בראיין קרנסטון
בראיין קרנסטון
(צילום: AFP)
"יש לנו מסר למר אייגר", אמר קרנסטון, כשהוא מתייחס לבוב אייגר, מנכ"ל דיסני. "אני יודע שאתה מסתכל על הדברים דרך עדשה אחרת, אנחנו לא מצפים שתבין מי אנחנו, אבל אנחנו מבקשים ממך לשמוע אותנו, ומעבר לזה, להקשיב לנו כשאנחנו אומרים - לא ייקחו מאיתנו את העבודה שלנו ויתנו אותה לרובוטים. לא ניתן שייקחו מאיתנו את הזכות לעבוד ולהתפרנס בכבוד. והכי חשוב, לא נאפשר לכם לקחת לנו את הכבוד".
עוד הוסיף השחקן בן ה-67 כי יש דבר שכולם מסכימים לגביו והוא "שהתעשייה שלנו השתנתה בקצב שהולך ונהיה מהיר מיום ליום". קראסטון התיייחס גם למודל העסקי שממנו לא מרוצים אלפי השחקנים המיוצגים על ידי SAG: "זה כבר לא אותו מודל עסקי שהיה לפני עשור, ולמרות שהם מודים שזאת הכלכלה של היום, הם נלחמים בנו בשביל להיצמד לאותה מערכת כלכלית מיושנת. הם רוצים שנחזור אחורה בזמן. אנחנו לא נעשה את זה".
2 צפייה בגלריה
בראיין קרנסטון
בראיין קרנסטון
השחקנים השובתים במהלך ההפגנה
(צילום: רויטרס)
קרנסטון היה כאמור אחד מתוך מספר שחקנים שהגיעו לעצרת לשאת דברים. עוד עלו לבמה סטיב בושמי ("אימפריית הפשע"), מייקל שאנון ("חלון פנורמי"), ברנדן פרייזר ("הלוויתן"), ג'סיקה צ'סטיין ("ג'ולין"), מאט בומר ("צווארון לבן"), קורי סטול ("בית הקלפים") ועוד.
בנוסף, גם השחקנית זוכת האמי כריסטין ברנסקי עלתה לשאת דברים ופנתה לקהל: "לא נחיה תחת פיאודליזם תאגידי". ברנסקי התייחסה לקולגות נוספות שלה מהסדרות "האישה הטובה", ו"הטובות לקרב" ואמרה כי היא מדברת בשמם לדרוש יחס הוגן. השחקן כריסטיאן סלייטר, שגם עלה לבמה, דיבר על אביו, מייקל הוקינס (שהלך לעולמו בשנה שעברה), שקיבל תמיכה מהם לאחר שלקה בנפשו, ומאוחר יותר אף במחלת הסרטן, שהותירה אותו ללא יכולת לחזור לעבוד.
לפני יותר מחודשיים הכריזה גילדת התסריטאים האמריקנית על שביתה לאחר שדרישותיה מאיגוד חברות ההפקה האמריקניות - בהן העלאת שכר המינימום המשולם לתסריטאים, ורגולציה על השימוש בתוכנות של אינטליגנציה מלאכותית - סורבו. מוקדם יותר החודש גם אלפי שחקנים המיוצגים על ידי איגוד העובדים ההוליוודי הודיעו על שביתה, זאת לאחר שפקע המועד האחרון לקיום המשא ומתן בין האיגוד לאולפנים המובילים.
גם שביתת השחקנים הגיעה לאחר שדרישותיהם לא נענו, בהן שיפור תנאי השכר והעבודה שלהם, הסדרת השימוש באינטליגנציה מלאכותית בהפקות עתידיות בקולנוע ובטלוויזיה, תוכנית הטבות טובה יותר, וכמו כן תשלום על אודישנים מוקלטים - כפי שבעבר היה נהוג. זו הפעם הראשונה זה יותר מ-60 שנה שאלו שובתים יחד.