עדן גולן היא הנציגה הישראלית לאירוויזיון 2024 שיתקיים בחודש מאי במאלמו, שבדיה, כך הוכרז הערב (ג') במהלך גמר תוכנית הריאליטי "הכוכב הבא לאירוויזיון". גולן מסרה אחרי הזכיה: ״דווקא השנה יותר מתמיד אני מתרגשת לייצג את המדינה שלי באירופה. מבטיחה לעשות את המיטב ולהביא את האירוויזיון לישראל״. צפו ברגע ההכרזה:
גולן חזרה לישראל לפני שנתיים אחרי 13 שנה במוסקבה, כשבמהלכן השתתפה בתוכנית בריאליטי לילדים, "דה וויס" ברוסיה. המנצחת גברה על שלושת הפייניליסטים: אור כהן בת ה-20 מראש העין שסיימה במקום השני, מיקה משה בת ה-16 מכפר בלום שהשתתפה בעבר ב"בית ספר למוזיקה" שסיימה במקום השלישי, ודור שמעון בן ה-30 מבית שאן, שהגיע גם לגמר הריאליטי "אייל גולן קורא לך", ושסיים את התחרות ב"הכוכב הבא" במקום הרביעי.
גולן ביצעה בגמר התחרות את השירים I Have Nothing של וויטני יוסטון ואת I Don't Want to Miss a Thing של אירוסמית', ביצוע הניצחון.
במהלך משדר הגמר מנחי התוכנית, אסי עזר ורותם סלע, הזכירו בדמעות את שאולי גרינגליק ז"ל, כששידרו מקטעיו בתוכנית ואירחו את בני משפחתו שביצעו על הבמה את השיר "בסוף הכל חולף" של עומר אדם, יחד עם הקלטתו. גרינגליק, סרן במיל' בן 26 מרעננה שהשתתף בתוכנית הכישרונות בעונתה הנוכחית ועבר את שלב האודישנים, עזב את התחרות כדי לשוב ולהילחם עם פלוגתו בחטיבת הנח"ל ונפל בקרב בצפון רצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
עדן גולן, מתמודדת "הכוכב הבא לאירוויזיון"
עדן גולן, זוכת"הכוכב הבא לאירוויזיון" 2024
(צילום: שי פרנקו)
זוהי הפעם השמינית שתוכנית הריאליטי בוחרת את הנציג הישראלי לאירוויזיון - כל המתמודדים הצליחו להעפיל לגמר תחרות השירה האירופית, כשהשיא היה עם זכייתה של נטע ברזילי ב-2018. מאז נבחרו קובי מרימי ועדן אלנה שאומנם השתתפו בגמר, אבל לא הצליחו להותיר חותם משמעותי בתחרות. ב-2022 הריאליטי "אקס פקטור" ששודר ברשת שלח את מיכאל בן דוד לאירוויזיון, שלא הצליח להעפיל לגמר.
בשנה שעברה הייתה זו נועה קירל שנבחרה על ידי ועדה מקצועית של תאגיד השידור כאן והצליחה לסיים במקום השלישי והמכובד.