המשימה שעוררה סערה: בבית "האח הגדול" הוחלט השבוע לחלק את הבית לשתי קבוצות - "אהובים" ו"לא אהובים". המשימה הזאת הצליחה לעורר זעם רב בטענה שהיא מעודדת חרמות וחלוקה לקבוצות חברתיות לפי מעמד.
קבוצת הפייסבוק "ים של חברים", שעוסקת במיגור חרמות וסיוע לילדים ולילדות שנמצאים במצבים כאלה, החליטה לצאת למאבק נגד המשימה והעלתה סרטון שבו מספרים ילדים וילדות כי הם חוו בעבר את התחושה של חלוקת הכיתה לקבוצות של "אהובים" ו"לא אהובים", ופונים לאח הגדול: "די לחרם, מפסיקים לשתוק".
שירי קניגסברג לוי שמנהלת את הקבוצה יחד עם נועה אלון חזן, אמרה בשיחה ל-ynet: "אני יודעת מה המשמעות להיות בצד הלא אהוב ואם רואים את זה במשדר כזה מרכזי, אז למה שיום למחרת זה לא יקרה בכיתות? ילדים הרי מחקים את המבוגרים. אני באמת בשנה וחצי האחרונות מתעסקת עם ילדים מוחרמים שכולם היו בצד הזה, וזה שובר את הלב ומרסק את הלב".
1 צפייה בגלריה
האח הגדול, משדר הדחה 25.06
האח הגדול, משדר הדחה 25.06
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
מהפקת "האח הגדול" נמסר בתגובה: "מטרת המשימה, כפי שתתברר בפרק שישודר ביום רביעי הקרוב, היא להכיר טוב יותר את הדיירים שנבחרו בנקודת הזמן הזו כחברי קבוצת 'הלבבות השבורים', במטרה לאפשר להם לבטא צדדים ורבדים שטרם נחשפו בבית. חשוב לזכור כי בחירת הצופים נעשתה בין שני דיירים בכל סיבוב, ולכן אינה משקפת את מידת הפופלאריות שלהם בבית, אלא רק ביחס לדייר שהתמודדו מולו".