יו"ר ה-BBC הנכנס, סמיר שאה, הודיע היום (ד') כי הוא מתכוון לבחון את אופן הסיקור של גוף התקשורת את המלחמה בין ישראל לחמאס.
2 צפייה בגלריה
סמיר שאה
סמיר שאה
סמיר שאה
(צילום: רויטרס/Toby Melville)
"זה נראה כאילו יש מספיק נקודות לביקורת לגבי הדרך שבה ה-BBC סיקר את המלחמה הזאת", אמר, "ה-BBC בוחן כל פרק זמן מסוים את ההנחיות העריכתיות שלו, ונראה שהבעיות הללו צריכות להיות חלק מהסקירה הזאת. זוהי לא תשובה מספקת מבחינת הרשת להגיד 'שני הצדדים מבקרים אותנו וזה סימן שאנחנו עושים משהו נכון'. המטרה העיתונאית שלנו צריכה להיות שאף צד לא יבקר אותנו ואז כולם יחשבו שאנו פועלים נכון".
שאה, שזה עתה נכנס לתפקיד ושבעבר כיהן כראש המחלקה הפוליטית ב-BBC, הדגיש כי הוא "יבחן" את אופן הסיקור, ושם דגש על ההחלטה לא לכנות את חמאס "טרוריסטים", שעוררה סערה רבה בחודשים האחרונים ואף הובילה למחאות מחוץ למשרדי הרשת. "ה-BBC צריך לשקול ברצינות את סירובו לכנות את חמאס 'טרוריסטים' - ואת ההחלטה להתייחס לקבוצה כ'ארגון טרור אסור'", אמר והוסיף שהביטוי האחרון מרגיש "מסורבל, וזה לא דיבור טבעי של כתב".
2 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
במהלך השיחה היום שאה אף הגיב לשאלה אם גוף התקשורת הציבורי מנהל "מלחמה טובה": "עיתונאי ה-BBC עובדים תחת נסיבות קשות, אז אנחנו צריכים להיות זהירים כשאנחנו יושבים כאן בבריטניה הבטוחה ותוהים אם הם מנהלים מלחמה טובה או לא".