בצל הביקורות על אופן סיקור מלחמת חרבות ברזל, BBC הודיעה לוועד שליחי הקהילות המייצג את יהדות בריטניה כי הרשת לא תמשיך לכנות את ארגון חמאס כ"כוחות חמושים", כך מדווח היום (ו') The Jewish Chronicle.
3 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
בישיבה שהתקיימה היום צמרת הרשת הבריטית אישרה לוועד כי זה כבר לא תהיה פרקטיקה נהוגה ב-BBC לכנות את ארגון הטרור כחמושים, אלא מעתה יאפיינו אותם כ"ארגון טרור שהוצא מחוץ לחוק על ידי בריטניה ואחרים", או בפשטות - "חמאס" בלבד.
לכתבות נוספות בנושא:
נשיאת הוועד, מארי ואן דר זיל, התייחסה לפגישה עם מנכ"ל ה-BBC טים דייווי, ואמרה: "הדגשנו את הזעם שלנו על סירוב ה-BBC לתאר את הפעולות הברבריות של חמאס כטרור, ועל הדיווח המזיק והשקרי על הרקטה שהרגה אזרחים חפים מפשע. אנו נמשיך בדיאלוג וגם נבחן הליכים משפטיים". דייווי הגיב גם הוא והודה על הפגישה בין הצדדים וציין כי "ה-BBC מחויב להמשיך בדיאלוג לאורך תקופה זו".
הפגישה בין דייווי לוועד התקיימה לאחר שעורכי דין הפועלים עבור הארגון היהודי כתבו ליחידת התלונות בהנהלה של הרשת בקריאה ל"בדיקה דחופה" של תהליכי הארגון. "הכישלון של ה-BBC לנקוט בזהירות הראויה בקשר למילים שבהן נעשה שימוש, למקורות שעליהם הם הסתמכו והעובדות... זקוק לבדיקה ותיקון דחוף", נכתב במכתב.
3 צפייה בגלריה
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
(צילום: Carl Court / GettyImages)
בהמשך נאמר כי תלונת הוועד התבססו על "חוסר הנכונות של ה-BBC לקרוא לחמאס טרוריסטים" ו"נכונותם לקבל כעובדות מידע שנמסר על ידי חמאס, ולהטיל ספק במידע הנמסר על ידי ישראל". בהתייחס לאירועי ה-7 באוקטובר צוין במכתב כי כאשר במהלך התקיפות של מחבלי החמאס, ה-BBC התייחס אליהם באופן עקבי כ"חמושים". בנוגע לפיצוץ שאירע בבית החולים אל-אהלי בעזה מוקדם יותר השבוע, נכתב כי "לא היה ניסיון להשיג דיוק ראוי. בגרסה של חמאס ניתן אמון מלא, ואילו הגרסה הישראלית זכתה ליחס מזלזל. במבט לאחור, נראה כי לא היו ראיות ממשיות התומכות בטענות שהועלו באותו שידור, ולא נעשה כל ניסיון לנסות להכיר בכישלון הזה כשהסיפור התבהר".
הכרזת הרשת כי תפסיק לכנות את חמאס כ"חמושים" מגיעה לאחר שבתקופה האחרונה היא סופגת ביקורת קשות על אופן סיקור המלחמה בישראל. כזכור בצל הביקורות, אתמול אף פורסם תיקון רשמי באתר ה-BBC בנוגע לסיקור הפיצוץ בבית החולים שבו הודתה כי זה היה "שגוי" מצד הכתב לשער מי פגע בבית החולים.
הפנייה של ועד שליחי הקהילות מצטרפת למחאות שונות נגד הרשת, כשאתמול, נשיא המדינה יצחק הרצוג, תקף אף הוא את ה-BBC בריאיון ל"דיילי מייל" ואמר: "העובדה שהערוץ לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי ומאבק ציבורי מוחלט. זה לא ייאמן. איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור? ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?", טענות דומות הוא העלה גם בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק.
3 צפייה בגלריה
אולפני BBC
אולפני BBC
אולפני BBC
(צילום: James Manning/PA Images via Getty Images)
מלבד הרצוג, הרב הראשי של בריטניה, סר אפריים מירביס, תקף גם הוא את ה-BBC בשידור והפציר בהם לקרוא לחמאס ארגון טרור. בהמשך רוססו אולפני הרשת בצבע אדום ונתלו תמונות החטופים על קירות המטה, ובתחילת השבוע רבים מחו מול בניין המערכת על סיקור האירועים.