הזמר אריאל זילבר מודה שהצטרף לקמפיין מימון ההמונים למען עמירם בן אוליאל רוצח משפחת דוואבשה: "תרמתי כסף כי הוא חף מפשע", אמר זילבר בשיחה עם ynet ותקף את השופטים: "הם צריכים לשבת בבית הסוהר, הם חבורת אנשים רעים".
1 צפייה בגלריה
להקת ברוש
להקת ברוש
אריאל זילבר
(צילום: רועי עידן)
יותר מ-5,000 בני אדם תרמו תוך יממה סכום של יותר ממיליון שקלים לעמירם בן אוליאל, שהורשע בשתי ערכאות ברצח שלושה מבני משפחת דוואבשה.
בן אוליאל הורשע כאמור ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בן אוליאל הודה בעבר ברצח במהלך חקירתו, ואף שחזר את המעשה. תחילה, הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בלוד ב-2020, ובחודש ספטמבר באותה השנה נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר. בהמשך ערער בן אוליאל על הרשעתו ברצח, אך בית המשפט העליון דחה את הערעור פה אחד.
חוסיין דוואבשה, אב המשפחה שמגדל את הבן ששרד את הרצח, אמר ל-ynet: "אני לא מופתע מכל השרים וחברי הממשלה שרוצים לשחרר את הרוצח, זו אותה ממשלה שרוצחת אותנו ומצדיקה את מעשי הפשע והרציחות. זה בזוי. במדינה אחרת בעולם היה מקבל עונש יותר כבד, והיו מוקיעים אותו מהחברה האנושית, אבל אנחנו לא נשתוק. אם ובמקרה ישוחרר זעקתנו תהיה בכל העולם ונפנה לבתי דין בינלאומיים ונחפש צדק למען הקורבנות שלנו".
זילבר, זוכה בפרס מפעל חיים של אמ"י ובפרס אקו"ם על תרומתו המיוחדת לקריירה, עורר בעבר סערות בעקבות התבטאויותיו וגם קבלת פרס אקו"ם לוותה גם בהתנגדות.
בחודש הבא יערוך זילבר מופע גדול בהיכל התרבות בתל אביב לרגל הגיעו לגיל 80 ובו צפויים להתארח שלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין. אחרי הפרסום שעלה בחברת החדשות אמש (ד') כי זילבר הוא אחד מהתורמים לקמפיין מימון ההמונים עבור בן אוליאל, קמו קולות ברשתות החברתיות שלא להגיע להופעת הזמר.
השתתפו בהכנת הכתבה: עינת חלבי