המתופפת הקטנה

כמה ואיפה: שישה פרקים, HOT VOD.
על מה זה: סיפורה של צ'ארלי (פלורנס פיו הנהדרת מ"מידסומר" ו"האלמנה השחורה"), שחקנית בריטית צעירה שמגויסת למוסד הישראלי על מנת להסתנן כסוכנת כפולה לארגונו של טרוריסט נודע לשמצה. בדרך יש לבטים מוסריים, רומן עם סוכן מוסד אניגמטי (בגילומו של אלכסנדר סקארסגארד), נופים אירופאיים פוטוגניים וימבה שחקנים ישראלים שתשמחו לזהות, כולל מיכאל מושונוב ושלמה בראבא.
11 צפייה בגלריה
המתופפת הקטנה
המתופפת הקטנה
מתוך "המתופפת הקטנה"
(באדיבות HOT)
למה לראות: מיני-סדרה המציעה עיבוד נוסף, אחרי הסרט בכיכוב דיאן קיטון מ-1984, לספרו של מאסטרו ספרי הריגול, ג'ון לה קארה. אלא שהפעם, העיבוד האלגנטי הזה מגיע מאחד היוצרים הקולנועיים הגדולים שצמחו במילניום החדש: פארק צ'אן-ווק הקוריאני, המוח המבריק והמעוות שמאחורי "שבעה צעדים", "צמא" (סרט הערפדים הטוב והמקורי ביותר שטרם ראיתם) ו"המשרתת". אומנם פה נמצא פארק במוד סולידי ורגוע, ביחס ליצירותיו המטורללות והמפעימות מהעבר, ובכל זאת הטאץ' שלו ניכר, בייחוד באסתטיקה המוקפדת, פה ושם המהממת ממש, של המיני-סדרה. לאחר הצפייה בה רוצו לצפות ביצירותיו האחרות. זאת אומרת, אם אתם מוכנים לזה נפשית.
למי מיועד: חובבי סוגות הביון והריגול, וספציפית מעריצי ג'ון לה קארה, תהא מנוחתו עדן.

אדם זר

כמה ואיפה: נטפליקס, שמונה פרקים.
על מה זה: יום אחד, במקום ציבורי, ניגשת לעורך הדין אדם פרייס (ריצ'רד ארמיטג') אישה צעירה ונאה בכובע מצחייה (האנה ג'ון-קיימן), ומספרת לו סוד כבד משקל שהסתירה ממנו אשתו האהובה (דרבלה קירוואן). כשפרייס מתעמת עם אשתו היא נעלמת, ורצח שמתרחש בעיירת מגוריו רק מסבך את העניינים ומכניס לסיפור שוטרת מקומית (שיבון פינרן), שמנסה להבין מה לעזאזל קורה פה.
11 צפייה בגלריה
לא מופרכת מעבר לדמיון, וזה כבר משהו. מתוך "אדם זר"
לא מופרכת מעבר לדמיון, וזה כבר משהו. מתוך "אדם זר"
מתוך "אדם זר"
(באדיבות נטפליקס)
למה לראות: כי גם אתם תרצו להבין מה לעזאזל קורה פה. זהו הרי הפורטה של סופר המתח הרלן קובן, שעל ספרו מבוססת הסדרה הזאת: ליצור תחילה תעלומה שאי אפשר לעמוד בפניה, ואז לנסות ולטשטש לכם את הצורה בעודכם מנסים לפצח אותה עד לסוף - שכמעט תמיד מחוויר בהשוואה. זהו המתכון, ופעם אחר פעם הוא מתגלה כאפקטיבי להפליא. נראה אתכם זונחים את "אדם זר" לפני שהכול נחשף, גם אם מראש ברור לכם שרוב הסיכויים הם שתתאכזבו. נראה אתכם מפנים עורף לאדם פרייס ושוועתו הפשוטה. נראה אתכם אומרים "לא!" לטכניקה הנרקוטית של קובן. אין לכם סיכוי.
למי מיועד: חובבי הרלן קובן. הארץ מלאה בהם.

השומרים

כמה ואיפה: תשעה פרקים, HOT, yes וסלקום tv.
על מה זה: סוג של המשך לרומן הגרפי האגדי של אלן מור מ-1986, המתרחש במציאות אלטרנטיבית שבה גיבורי על - מיעוטם בעלי כוחות אמיתיים, רובם בריונים אלימים בתחפושת - הינם חלק מתרבות המאה ה-20. הסיפור מתחיל 34 שנים לאחר האירוע הקטסטרופלי שחתם את הרומן של מור, ועוקב אחר בלשית במשטרת טולסה (רג'ינה קינג העוצמתית) אשר מחלטרת מהצד גם כלוחמת צדק עטוית ברדס, ומתמודדת עם ארגון טרור גזעני. בהמשך, בנסיבות שבאמת קצרה היריעה מלתאר פה, הבלשית הקשוחה מוצאת עצמה חלק ממזימה אפית שמהווה המשך ישיר לאירועים שתוארו ב"השומרים" המקורי.
11 צפייה בגלריה
מתוך "השומרים"
מתוך "השומרים"
מתוך "השומרים"
(HBO)
למה לראות: כל ניסיון להעניק המשך ליצירה מיתולוגית עלול להפוך לאסון רב נפגעים, או לחילופין, למשהו שגורם לך להפטיר "נו, אבל למה היה צריך את זה". נניח "בלייד ראנר 2049", אם אתם זקוקים לדוגמה. אולם יוצרה של "השומרים", דיימון לינדלוף ("אבודים", "הנותרים"), הוא שועל תוכן ותיק, מיומן ויצירתי עד מאוד, ולפיכך נקט בגישה נבונה מאין כמותה כששידך את העולם שברא מור לסוגיה מודרנית רלוונטית - גזענות בארצות הברית - וביכר להשתמש רק בחלק מהגיבורים של מור כדי לספר את סיפורו החדש. כך, "השומרים" שלו מהווה המשכון אבל מהזן הרדיקלי יותר, כזה שלוקח מהסיפור המקורי רק את מה שהוא צריך ורץ איתו לכיוונים חדשים, נועזים ומרתקים.
למי מיועד: בתכלס, "השומרים" של לינדלוף מיועד בעיקר לשוחרי "השומרים" של מור - או לחילופין, למי שצפו בסרט שביים לפיו זאק סניידר ב-2009. הצופים האחרים עלולים למצוא את עצמם מגרדים בפדחתם אל מול כל הכאוס הלא מוסבר שעל המסך. כאילו, למה מדי פעם יורד על הגיבורים גשם של דיונונים? מישהו?

חסרי אלוהים

כמה ואיפה: שבעה פרקים, נטפליקס.
על מה זה: לה-בל היא עיירה קטנה ומוזנחת בניו מקסיקו ב-1884, שאוכלוסייתה מונה רק נשים. זאת אומרת, ישנם גם כמה גברים שם, אולם הרוב המוחלט נהרגו שנים קודם לכן בתאונת כרייה. אליס פלצ'ר (מישל דוקרי מ"אחוזת דאונטון") היא אלמנה קשוחה שגרה בחווה מחוץ לעיירה עם חמותה ובנה, ומעניקה מקלט לגבר פצוע (ג'ק אוקונל, "לא נשבר") שמוצא את דרכו לשטחה. הבעיה היא שהגבר הנ"ל הוא רוי גוד, פורע חוק מכנופייתו של פרנק גריפין (ג'ף דניאלס) - פושע אכזרי ונודע לשמצה שתר אחר העריק ומותיר בדרכו הרס, מוות וחורבן. כעת, יצטרכו אליס ויתר נשות העיירה להגן על עצמן מפני האיום הממשמש ובא.
למה לראות: את "חסרי אלוהים" יצר סקוט פרנק, תסריטאי הוליוודי רב זכויות ("רומן מחוץ לחוק", "לוגאן: וולברין", "תפוס את שורטי", "דו"ח מיוחד") שקשר עצמו לנטפליקס בשנים האחרונות, ויצר גם את "גמביט המלכה" עבור שירות הסטרימינג. פה, אחרי שנים שתיקל ז'אנרים קולנועיים שונים והתמחה בעיקר בנואר, הוא ניגש לראשונה לסוגת המערבון - והתוצאה מרשימה עד מאוד. "חסרי אלוהים" היא יצירה קולנועית, עתירת תצוגות משחק מצוינות (דניאלס, כהרגלו, נפלא פה וגם מריט וויבר, אשר מגלמת את אלמנת ראש העיר והמנהיגה דה-פקטו של לה-בל, מעולה), וסוחפת לחלוטין שתשמח את מאוד את שוחרי הז'אנר - ומתוקף הרוח הנשית המפעמת בה, גם תקרוץ למי שבדרך כלל נמנע ממנו.
למי מיועד: חובבי מערבונים, חובבי נשים קשוחות וחובבי ג'ף דניאלס. הייתכן שבאדם אחד יתגלמו כל אלו?

צ'רנוביל

כמה ואיפה: חמישה פרקים, HOT, yes, סלקום tv.
על מה זה: האסון הנוראי שהתרחש בתחנת הכוח צ'רנוביל באפריל 1986, לאחר שכשל ניסוי שהתבצע באחד הכורים של תחנת הכוח, נחשב לחמור ביותר שאירע מאז שהחל השימוש באנרגיה גרעינית. אחרי שני פיצוצים שהתרחשו במבנה תחנת הכוח, השתחררה כמות אדירה של נשורת רדיואקטיבית והתפזרה בעיקר באוקראינה, בלארוס ורוסיה. קרוב ל-300 אלף איש פונו מבתיהם לצמיתות, ו-54 אנשים מצאו את מותם בצ'רנוביל עצמה בשל התאונה, אולם רבים נוספים - לפי חלק מההערכות, קרוב ל-100 אלף איש - מתו במהלך השנים הבאות ממחלות שנבעו מהנשורת. את השפעתה על הסביבה, ובעקיפין על בריאותם של מיליונים רבים, אי אפשר באמת לכמת.
11 צפייה בגלריה
מתוך "צ'רנוביל"
מתוך "צ'רנוביל"
מתוך "צ'רנוביל"
(Liam Daniel/HBO)
למה לראות: המיני-סדרה המצמיתה הזו, שמתארת בסגנון דוקו-דרמה לופת את רצף האירועים של האסון - מהפיצוץ בכור, דרך ניסיונות ההתמודדות עם האירוע המתגלגל והטיפול הכושל של השלטון הקומוניסטי עם המשבר, ועד למאמצי הטיוח של האסון והשתקת המעורבים - איננה מתכון לערב מהנה ונטול דאגות. למעשה, היא תקדיר לכם את הנשמה והנפש, אולם היא מבוצעת במקצועיות שאין שנייה לה, ותרתק אתכם למסך לכל אורכה, גם אם תמצאו שכמו חלק גדול מגיבוריה גם אתם מתקשים לנשום. קשה להאמין שמי שביים אותה הוא יוהאן רנק, האיש שהלחין וביצע את הקלאסיקה הבאה:
למי מיועד: לאמיצים.

אוליב קיטרידג'

כמה ואיפה: ארבעה פרקים, yes, סלקום tv.
על מה זה: אוליב קיטרידג' (פרנסס מקדורמנד האלוהית) היא אישה מחוספסת, קשה ונוקשה שגרה עם בעלה הרוקח העדין וטוב הלב (ריצ'רד ג'נקינס, עוד ענק בתחום) בעיירה קטנה וסחופת רוח בניו אינגלנד. אלא שמתחת למעטה המחוספס של אוליב מסתתר לב אנושי ושוחר טוב, ולאורך היצירה המרגשת הזו, שמחולקת לארבעה פרקים ומתארת תקופות שונות בחיי אוליב ומשפחתה, על המשברים והקשיים וההתמודדויות הניצבות בפניהם, הלב הזה נחשף טיפין-טיפין - וזה פשוט כובש.
11 צפייה בגלריה
מתוך "אוליב קיטרידג'"
מתוך "אוליב קיטרידג'"
מתוך "אוליב קיטרידג'"
(באדיבות HBO)
למה לראות: אם יש סיבה אחת לצפות במיני-סדרה הזאת, על פי ספרה זוכה פרס הפוליצר של אליזבת סטראוט מ-2008, הרי שהסיבה הזו היא פרנסס מקדורמנד - אחת מהשחקניות הגדולות בדורה ובכלל, זוכת שלושה פרסי אוסקר שנותנת פה הופעה לפנתיאון, עתירת ניואנסים, כהרגלה. היא בהחלט איננה מעלתה היחידה של "אוליב קיטרידג'", ובין האחרות ניתן למנות את הבימוי הרגיש של ליסה צ'ולודנקו והפסקול של קרטר בורוול (המלחין הקבוע של האחים כהן) - ובכל זאת, מקדורמנד. פשוט אי אפשר להסיר את העיניים ממנה, והקאסט שסביבה - ג'נקינס הנפלא, כמובן, אבל גם ג'ון גלאגר ג'וניור ("חדר החדשות"), זואי קאזאן ("הקנוניה נגד אמריקה"), אן דאוד ("סיפורה של שפחה"), ג'סי פלמונס ("פארגו"), פיטר מאלן ("אוזרק") וביל מאריי - רק מוסיף.
למי מיועד: מעריצי פרנסס מקדורמנד, ומי שעדיין איננו כזה מוטב שיבדוק טוב טוב מה לא בסדר איתו.

כוכב הלכת המופלא (Our Planet)

כמה ואיפה: 8 פרקים, נטפליקס ויוטיוב.
על מה זה: סדרה תיעודית סופר-מושקעת הסוקרת את עולם הטבע דרך חלוקה לאזורי אקלים ומחיה: ג'ונגלים, אזורי החוף, עולמות של שלג וקרח, מדבריות וערבות, מים מתוקים, מים מלוחים ויערות.
11 צפייה בגלריה
מתוך "כדור הארץ המופלא"
מתוך "כדור הארץ המופלא"
מתוך "כדור הארץ המופלא"
(באדיבות Netflix)
למה לראות: כי כל זה מצולם פשוט מדהים, בצבעים בוהקים ועם אימג'ים עוצרי נשימה, ומוגש בקולו המוכר והידעני של דיוויד אטנבורו קשישא - מייקל ג'ורדן של עולם סדרות הטבע הטלוויזיוניות, ואדם כביר שמעולם לא חדל לפמפם מסר אחד פשוט למוחותיהם של מיליוני צופיו: אנא שמרו על כל היופי הזה, אל תתנו לו להיעלם, קיומו - קיומנו. גם ב"כוכב הלכת המופלא" המסר הזה קיים, וביתר שאת: כל אחד משמונת פרקיו מעניק הצצות מאלפות ומעלפות לאותו יופי, וכל אחת מההצצות הללו נחתם על ידי אטנבורו באזהרה מהבאות. האג'נדה עזה פה וברורה בכל העת - כל זה, ממחול הברחשים על גדות הדנובה ועד למדוזת הסרפד, בסכנה. עשו משהו.
למי מיועד: לכולם, במיוחד לילדים שלכם. אולי להם עוד יש סיכוי לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי, אם עוד לא מאוחר מדי.

היית צריכה לדעת

כמה ואיפה: שישה פרקים, HOT, yes, סלקום tv.
על מה זה: מה חסר בחייה של גרייס פרייזר (ניקול קידמן)? כלום, פשוט כלום. בעל מוצלח וצ'ארמר (יו גרנט)? יש. בן מבריק שלומד בבית ספר פרטי יוקרתי? צ'ק. דירת פאר במנהטן וקריירה מצליחה כפסיכולוגית? לגמרי. אבל מה לעשות שגרייס לא יודעת הכול. מתחת לפני השטח, מאחורי כל האושר הזה, מתרחשים דברים אפלים שגרייס אינה מודעת אליהם - עד שרצח מחריד מזעזע את עולמה המושלם, ומתברר כי בעלה הוא החשוד המרכזי. אך האם הוא הרוצח? מה פשר החזיונות המוזרים שהיא חווה? והאם היא אי פעם תסיר את המעיל הירוק הזה שהיא לובשת?
11 צפייה בגלריה
מתוך "היית צריכה לדעת"
מתוך "היית צריכה לדעת"
מתוך "היית צריכה לדעת"
(באדיבות HBO)
למה לראות: ובכן, עם ההמלצה הנ"ל תקבלו גם סיוג מסוים: "היית צריכה לדעת", שמגיעה מבית היוצר של דיוויד אי. קלי הפורה ("שקרים קטנים גדולים", שם גם שיתף פעולה עם קידמן), היא סוג של טראש. כן, מדובר בדרמה יוקרתית שהופקה עבור HBO, נהנית מעושר ויזואלי ומבוצעת במקצועיות המתבקשת. וכן, שני הטאלנטים העיקריים פה הם מהזן שיכול להפוך כמעט כל יצירה לצפיית חובה (למרות שקידמן נותנת תצוגת משחק חיוורת ומוזרה). ובכל זאת יש ב"היית צריכה לדעת" משהו פשטני ורדוד שמונע ממנה לנבור כראוי בליבו המעניין של הסיפור - בעיקר הקונפליקט המעמדי המוטמע בו - ולחלץ ממנו זהב. ועדיין, כמה כיף זה להתמסר לעיתים לטראש, שלפחות במקרה הזה, בשל ערכי ההפקה הגבוהים ועטיפת הפרימיום לה זכתה המיני-סדרה, לא יגיע עם יותר מדי רגשות אשמה. תנו קצת ליהנות, מה קרה.
למי מיועד: למי שבעניין של בינג' מענג ודל אינטלקט לשעת לילה מאוחרת. לכולם, יעני.

מלאכים באמריקה

כמה ואיפה: שישה פרקים, yes וסלקום tv.
על מה זה: השנה היא 1985, רונלד רייגן הוא הנשיא, ארצות הברית של אמריקה נכנסת לסחרור של שמרנות רגרסיבית וקפיטליזם ציני, ומגיפת האיידס מתפשטת וגובה קורבנות, בעיקר מהקהילה הגאה. פריור וולטר (ג'סטין קירק, "העשב של השכן") נמצא בדרכו להפוך לאחד מהקורבנות הללו, אבל לפני שיסתיים סיפורו, הוא יפגוש מלאכים ויתבקש להפוך לנביא, בסיפור שפרט לו כולל גם את עורך הדין הברוטלי והנודע לשמצה רוי כהן (אל פאצ'ינו), פרקליט מורמוני שכמו כהן נמצא בארון (פטריק וילסון), אשתו המתוסכלת והמסוממת של הפרקליט (מרי-לואיז פארקר), רוחה של אתל רוזנברג (מריל סטריפ) ועוד.
11 צפייה בגלריה
מתוך "מלאכים באמריקה"
מתוך "מלאכים באמריקה"
מתוך "מלאכים באמריקה"
(באדיבות HBO)
למה לראות: כמות הטאלנטים שמאחורי "מלאכים באמריקה" היא עניין פשוט מדהים. המיני-סדרה מבוססת על מחזה זוכה פוליצר שכתב טוני קושניר, שגם עיבד אותו לתסריט. הבמאי הוא מייק ניקולס האגדי ("הבוגר", "נערה עובדת"), ובקאסט המטורף תמצאו מלבד פאצ'ינו, סטריפ, קירק, וילסון ופארקר גם את אמה תומפסון וג'פרי רייט ("ווסטוורלד"). אבל זהו הטון הייחודי, הסנטימנטלי והאקסצנטרי של "מלאכים באמריקה" שאמור להביא אתכם אליה ולהשאיר אתכם איתה - שילוב של ציניות, מרירות, עצב עמוק ותחושה של מוות וחידלון ששורה על הכול, ואיכשהו, בתוך כל זה, גם תקווה. אם טרם צפיתם ביצירה הסוריאליסטית, הפרועה והמפעימה הזאת, דעו לכם שעוד לא ראיתם כמותה, וכנראה גם לא תראו.
למי מיועד: לצופים ההרפתקנים שיידעו להעריך שיעור בהיסטוריה, גם אם השיעור הזה מועבר בחסות הזיית מורפיום.

מחלק משטרה (!Police Squad)

כמה ואיפה: שישה פרקים, יוטיוב.
על מה זה: הפארודיה הקומית המיתולוגית של דיוויד צוקר, ג'רי צוקר וג'ים אברהמס, בפורמט הטלוויזיוני הראשוני שלה, לפני שהפכה לסדרת סרטי "האקדח מת מצחוק". את הגיבור אתם כבר מכירים: הבלש פרנק דרבין, אטום וסתום כמעט כמו בסרטים שבהם כיכב מאוחר יותר, בגילומו המחויב לחלוטין של לסלי נילסן.
11 צפייה בגלריה
מתוך "מחלק משטרה"
מתוך "מחלק משטרה"
מתוך "מחלק משטרה"
(צילום מסך)
למה לראות: הסדרה, שרצה ב-1982 במשך שישה פרקים עד שבוטלה, אולי איננה בדיוק מסוג הסדרות התחומות בזמן שמאכלסות את יתר הרשימה הזאת, אבל למי אכפת? כי לצוקר, צוקר ואברהמס בטח לא אכפת. אין שום עניין מצידם ליצור פה איזושהי המשכיות ראויה או עניין נרטיבי אמיתי; כמעט כל דקה של !Police Squad מנוצלת לגאג כזה או אחר, מילולי או ויזואלי. וכן, היא התיישנה באופן ניכר, בניגוד ל"טיסה נעימה" של שלישיית צצ"א, או אפילו "סודי ביותר". וכן, הקצב איטי ביחס לסרטי "האקדח מת מצחוק" - שאגב, מחזרו לא מעט מהסדרה שקדמה להם. וכן, זו לא בדיוק סדרה בת עונה אחת מובהקת. אבל למי אכפת? הפרקים קצרצרים (25 דקות), השמחה רבה, ואנחנו מדברים על פרנק דרבין, למען השם. אגדה.
למי מיועד: חובבי פארודיות, חובבי נוסטלגיה, חובבי פארודיות נוסטלגיות.

הפסיפיק

כמה ואיפה: עשרה פרקים, HOT, yes, סלקום tv.
על מה זה: הסדרה עוקבת אחר שלושה חיילים אמריקנים במלחמת העולם השנייה, כולם מיחידות שונות בתוך המארינס, אשר נשלחו להילחם בזירת הקרבות שבאוקיינוס השקט - וספציפית באוקינאווה, גוודלקנל, פלאו ואיוו ג'ימה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "הפסיפיק"
מתוך "הפסיפיק"
מתוך "הפסיפיק"
(באדיבות HBO)
למה לראות: מתוך הנחה שכולכם, או רובכם, כבר צפיתם ב"אחים לנשק" - סדרת הדרמה המלחמתית המופלאה שהפיקו סטיבן ספילברג וטום הנקס ב-2001, שכבר הפכה לקלאסיקה טלוויזיונית - אתם חייבים לצפות גם ב"הפסיפיק", אשר מהווה לה סדרה-אחות וממש לא נופלת ממנה. הפעם, כאמור, זירת ההתרחשויות איננה אירופה השסועה של מלחמת העולם השנייה, אלא זירת הקרבות המדממת שבאוקיינוס השקט, בין ארצות הברית ליפן. וכמו קודמתה, גם "הפסיפיק" מצטיינת בהעמדת סצנות מלחמה אפיות והופכות קרביים, ובמקביל יוצקת דרמה אנושית אמיתית לתוך כל הדם, האש והעשן המיתמר בינות לעצי הג'ונגל. התקציב הענקי שעמד לרשות ההפקה (כ-200 מיליון דולר) בהחלט מסייע לתחושת האותנטיות שעולה ממנה, והחוויה כולה עזה וסוחפת - לעיתים, כמו ב"אחים לנשק", היא כמעט עזה מנשוא.
למי מיועד: חובבי דרמות מלחמה, וכל מי שצפה ב"אחים לנשק" ולקח אותה עמו לעד.

ליל האירוע

כמה ואיפה: שמונה פרקים, yes ,HOT וסלקום tv.
על מה זה: נאז (ריז אחמד), צעיר אמריקני ממוצא פקיסטני, מוצא את עצמו חשוד ברצח אישה עמה בילה לילה - מה שמוביל לכתב אישום ושהות בבית מעצר בניו יורק, עד שיחל משפטו. את מלאכת ההגנה על נאז מקבל על עצמו הסנגור הוותיק, השחוק והמשלומפר ג'ון סטון (ג'ון טורטורו) שנאבק באקזמה טורדנית ולא ממש נתפס כמי שיכול להטות את הכף במה שמסתמן כמשפט שתוצאותיו ידועות מראש. ובינתיים הפרשה גובה מחיר מבני משפחתו של נאז, בזמן שמאחורי הסורגים הוא זוכה להגנה מפושע מטיל אימה (מייקל קיי. וויליאמס המנוח, שהלך לעולמו השבוע) - אך מגלה שיש להגנה הזו מחיר כבד.
11 צפייה בגלריה
מתוך "ליל האירוע"
מתוך "ליל האירוע"
מתוך "ליל האירוע"
(באדיבות HBO)
למה לראות: גולת הכותרת של "ליל האירוע" היא התסריט המצוין שרקחו ריצ'רד פרייס וסטיבן זאיליאן - שניהם תותחים של ממש, עם רשימת קרדיטים שנעה מ"הסמויה" ועד "רשימת שינדלר" - הבוחן באופן שקול ומעמיק את האופן שבו סוגיית הגזע ואבני הנגף הבירוקרטיות מעיבות על מערכת הצדק האמריקנית. מעבר לכך קיימות תצוגות המשחק המרשימות, ובראשן טורטורו, שמעצב דמות מרתקת ונוגעת ללב של אדם המונע גם מכוח מוסריותו וגם מכוח גאוותו הפגומה, במאבקו לזכות אדם חף מפשע. אם באמת יש צדק בעולם, מתישהו נקבל ספין-אוף לפרקליט המתגרד ג'ון סטון.
למי מיועד: חובבי דרמות משפטיות שלאו דווקא זקוקים למיליון עונות מהתחביב שלהם. כן, אנחנו מסתכלים עליכן, "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב", Suits, Damages וכל שאר הדרמות המשפטיות שלא יודעות מתי לעצור.

בשורות טובות

כמה ואיפה: שישה פרקים, אמזון פריים וידאו.
על מה זה: כבר עידנים שהשד קראולי (דיוויד טננט) והמלאך אזירפאל (מייקל שין) הם חברים. עידנים במובן המילולי, מאחר ושניהם נמצאים בסביבה מאז ההתחלה - ולמרות היותם משני צידי המתרס, אחד שייך לכוחות הטוב והשני לכוחות האופל, חיבה והערכה הדדיים תמיד היו שם. עכשיו, אל מול האפוקליפסה הממשמשת ובאה בדמותו של ילד צעיר שבמקרה הינו גם האנטיכרייסט - ועם תרומות משלל דמויות נוספות כמו ארבעת פרשי האפוקליפסה, מכשפות וציידי מכשפות, מלאכים אליטיסטיים ושדים מטומטמים - החברות ביניהם עלולה להתגלות כקריטית למדי, לפחות בכל מה שנוגע לזוטות כמו סוף העולם.
למה לראות: אומנם לא חסרים קטגורים לעיבוד שהעניקו אמזון וה-BBC לספר הפולחני של טרי פראצ'ט זצ"ל וניל גיימן יבדל"א - אנשים כמו כותב שורות אלו, שסבר כי "בשורות טובות" הטלוויזיוני מביא אל המסך באופן מעט שטוח וצפוי סיפור שהסב לו עונג כה רב בצעירותו. אבל דומה שהם במיעוט, הקטגורים, מאחר ומסתבר כי אנשים רבים חושבים ש"בשורות טובות" מביא את הספר למסך באופן כמעט אופטימלי. ואפילו הם עצמם ייאלצו להודות כי מי שלאו דווקא קרא את הספר של פראצ'ט וגיימן עלול למצוא את עצמו נהנה עד מאוד מהמעשייה היצירתית והשנונה הזאת - שבה גיימן עצמו שימש כשואוראנר, לראשונה בקריירה שלו. אפילו העובדה המעט מדכאת שלאחרונה הוכרז כי הסדרה, אשר נוצרה מראש כמיני-סדרה, תזכה לעונה שנייה - ובכן, אפילו היא לא אמורה להפריע לכם יותר מדי בבואכם לצפות בה.
למי מיועד: חובבי פנטזיות קומיות, פראצ'ט, גיימן ודומיהם. אתם יודעים מי אתם.