הזמר אביב גפן עלה אתמול (ב') על הבמה ב"שירים בכיכר", טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה - וביצע את שירו של אביו, יהונתן גפן, פחות משבוע אחרי פטירתו.
גפן הבן קם במיוחד מהשבעה על אביו המנוח כדי להופיע בטקס שנערך בתל אביב. את האירוע הנחתה יעל אבקסיס ומלבד גפן, הופיעו במהלכו עידן רייכל, זהבה בן, איתי לוי, מירי מסיקה, אלה לי, דודו טסה, ריקי גל ואמנים נוספים.
שירו של גפן, מוכר גם בשם "הנסיך הקטן מפלוגה ב'" ומספר על אחד מחבריו בתקופת שירותו הצבאי. בשקופית שליוותה את הביצוע על הבמה סופר שהשיר נכתב ב-1972 לזכרו של אחד מחיילי פלוגתו, "חייל עדין וכחוש שכונה 'ציפציף' שנהרג מאש כוחותינו". עוד נכתב על אודות שירותו הצבאי של יהונתן גפן, ששירת כקצין בצנחנים, נלחם במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים - "מלחמה שפצעה את נפשו".
אחרי שאביב גפן הודיע שלשום כי יופיע ביום העצמאות ובנשף הרוק בפארק הירקון כמתוכנן, פורסם אתמול ב-ynet כי הוא נעזר בשאלת רב בשאלת ההופעות בערב יום העצמאות במהלך השבעה על אביו, ואף קיבל את האישור באופן חריג, בעיקר משום שאי ההופעה תפגע בפרנסת אחרים, ובתנאי כי גפן לא יגרוף את הרווחים לכיסו, אלא ישתמש בו לפעולות לזכר אביו.
פורסם לראשונה: 22:49, 24.04.23