מעט יותר מחמישה חודשים חלפו מאז מותו המפתיע והפתאומי של מתופף להקת פו פייטרס טיילור הוקינס בגיל 50 בלבד, והערב (שבת) להקתו ערכה לו מופע מחווה מרשים ובלתי נשכח באצטדיון וומבלי, שנחגג לאורך יותר מחמש שעות.
4 צפייה בגלריה
מופע המחווה לזכרו של טיילור הוקינס
מופע המחווה לזכרו של טיילור הוקינס
דייב גרוהל דומע במהלך המופע
(צילום מסך)
שלל מחוות, אורחים מיוחדים, איחודים יוצאי דופן וביצועים ייחודיים ראו עשרות אלפי הצופים שנכנסו לאצטדיון, כמו גם אלו שצפו במופע ביוטיוב או באחד משירותי הסטרימינג השונים ועל הכול ניצח סולן פו פייטרס וחברו הקרוב של הוקינס, דייב גרוהל.
גרוהל עלה וירד מהבמה ללא הרף - לעיתים ישב על התופים, חלק מהזמן היה הגיטריסט או הציג את יכולתו על הבס, וכמובן גם שר לא מעט - ולרגע לא נתן לאף אחד לשכוח את המטרה למענה איחד את כמות האמנים הזו.
"הערב, התאספנו כאן כדי לחגוג את החיים, את המוזיקה ואת האהבה של חברנו היקר, המתופף שלנו, האח שלנו, טיילור הוקינס", אמר גרוהל לפני המופע. "מי שהכיר אותו באופן אישי יודע שאף אחד אחר לא יכול היה לגרום לכם לחייך, לצחוק, לרקוד או לשיר כמוהו. וכל אלו שהעריצו אותו מרחוק, אני בטוח שכולכם הרגשתם אותו הדבר. אז הערב התאפסנו כאן עם המשפחה וחבריו הקרובים, הגיבורים המוזיקליים שלו ואלו שסיפקו לו השראה, להביא לכם לילה ענק לאדם ענק".
4 צפייה בגלריה
מופע המחווה לזכרו של טיילור הוקינס
מופע המחווה לזכרו של טיילור הוקינס
חברי פו פייטרס בפתיחת המופע
(צילום מסך)
ההופעה החלה עם ליאם גלאגר, שביצע שני שירים שלו, את Rock ‘N’ Roll Star ו-Live Forever ובהמשך הקצב רק עלה, כשכמו בסרט נע התחלפו הלהקות שביצעו שירים מקוריים, כמו גם שלל קאברים – החל מ- Let’s Dance ו-Modern Love של דייויד בואי, דרך Psycho Killer של טוקינג הדס ועד הביצוע המרגש של ויולט גרוהל (בתו של דייב) ל-Valerie של איימי וויינהאוס.
גרוהל בת ה-16 בלבד נעזרה במארק רונסון, כריס צ'ייני (ג'יין אדיקשן) וג'ייסון פולקנר כדי לבצע את השיר כשאבא דייב יוצא בצד הבמה ונראה גאה מתמיד. עוד לפני כן הוא הספיק לדמוע כשסיפר על הוקינס והרצון להרים לזכרו את האירוע הזה.
"כשהתחלנו לחשוב על ליצור ביחד משהו עבור טיילור, ישבנו ואמרנו, 'גם אם אלו החברים הקרובים ביותר אליו, זה בערך 100 מוזיקאים'. כי טיילור אהב לחגוג ולהקליט עם כולם וכל אחד ואין כמעט אנשים שהוא לא ניגן איתם. האוסף הזה של חברים, משפחה ומוזיקאים, כל זה הורכב יחד עבורו. וכולנו מחוברים כאן היום על ידי אדם אחד, שחיבר בין מוזיקאים שמעולם לא נפגשו, שמעולם לא ניגנו יחד, הכול במקום אחד ובזמן אחד, עם כל האנשים היפים האלו".
הערב הזה, שכאמור היה ארוך מאוד (מאוד), כלל לא מעט שיאים, כמה מהם זכורים במיוחד – אחד כשפו פייטרס צירפו כמתופף את לארס אולריך מ"מטאליקה" ואת הסולן של ACDC, בראיין ג'ונסון לשני שירים, Back in Black ו-Let There Be Rock, שניהם כמובן של ACDC.
השני סידר לצופים הנלהבים את רוג'ר טיילור ובראיין מיי מקווין שחברו לפו פייטרס ולבנו של רוג'ר טיילור, רופוס, שתופף גם הוא. הם ביצעו שלושה שירים (We Will Rock You, I’m in Love With My Car ו-Somebody to Love), האחרון עם כוכב הטיקטוק ומי שסיים במקום השני באירוויזיון האחרון, סם ריידר מבריטניה, שגם תארח את התחרות השנה.
לאחר מכן בראיין מיי ביצע בעצמו את Love of My Life לזכרו של הוקינס, אותו גם ביצע לזכרו של פרדי מרקורי המנוח לפני כשני עשורים, כשהקהל הצטרף בשירה אדירה.
4 צפייה בגלריה
מופע המחווה לזכרו של טיילור הוקינס
מופע המחווה לזכרו של טיילור הוקינס
בראיין מיי, רוג'ר טיילור ובנו רופוס על התופים
(צילום מסך)
מיד אחריו קיבלנו את Times Like These של פו פייטרס בזמן שגרוהל דומע לאורך כל השיר וקולו נשבר מספר פעמים והקהל מעודד ללא הרף - ומאותו רגע עלו בזה אחר זה מתופפים לשבת על מערכת התופים במקומו של הוקינס, ולבצע יחד עם הלהקה את מיטב הלהיטים שלה: מטראוויס בארקר ועד ננדי בושל, ילדת הפלא בת ה-12.
4 צפייה בגלריה
כריסי היינד ופול מקרטני בהופעת המחווה לטיילור סוקינס
כריסי היינד ופול מקרטני בהופעת המחווה לטיילור סוקינס
כריסי היינד ופול מקרטני, לראשונה על הבמה דואט של Oh! Darling
(צילום מסך)
אחד הרגעים הגדולים הנוספים של המופע קרה כשגרוהל העלה לבמה את פול מקרטני וכריסי היינד ואלו ביצעו יחד את השיר האיקוני Oh! Darling. חבר להקת הביטלס, לשעבר, ציין שמעולם לא שר את השיר כדואט לפני כן. לאחר מכן, מקרטני נשאר על הבמה לבצע גם את Helter Skelter.
ביצוע נוסף שלא השאיר אף אדם באולם או בבית אדיש הוא הביצוע של בנו של הוקינס, אוליבר שיין בן ה-16, "אני רוצה לומר שאני לא חושב שאי פעם ראיתי מישהו מכה בתופים כל כך חזק כמו האדם הזה" אמר גרוהל כשהזמין אותו לבמה.
"הוא חלק מהמשפחה שלנו והוא צריך להיות כאן הלילה עם כולנו", הוסיף לפני שהבן החל לבצע את הלהיט של להקת פו פייטרס My Hero כשמאחור הוקרנו תמונות שלו עם אביו.