תחרות האירוויזיון ב-2023 תתקיים רשמית בבריטניה, כך הודיע היום (ב') איגוד השידור האירופי. מארגני התחרות קבעו כי היא לא תוכל להתקיים באוקראינה, המדינה שניצחה באירוויזיון האחרון, בשל הלחימה המתמשכת על אדמתה. בריטניה אירחה את תחרות הזמר האירופית שמונה פעמים בעבר ובשל כך נחשבת לשיאנית בתחום זה. הפעם הקודמת הייתה ב-1998, בה ניצחה דנה אינטרנשיונל.
2 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
(AP)
"אנו אסירי תודה על כך שה-BBC הסכים להפיק את תחרות האירוויזיון בבריטניה ב-2023", אמר מרטין אוסטרדל, המפקח הראשי של תחרות האירוויזיון. "ה-BBC לקח על עצמו את תפקיד ההפקה עבור מדינות זוכות אחרות בארבע הזדמנויות בעבר. בהמשך למסורת זו של סולידריות, אנו יודעים שהתחרות בשנה הבאה תהיה אופיינית ליצירתיות ולמיומנות של אחד מגופי השידור הציבוריים המנוסים ביותר באירופה. זאת תוך הבטחה שהזוכים של השנה, אוקראינה, יזכו לחגוג את ניצחונם לאורך כל האירוע".
טים דייווי, מנכ"ל ה-BBC אמר בתגובה: "אנו מביעים צער גדול על כך שהקולגות והחברים שלנו באוקראינה לא יכולים לארח את אירוויזיון 2023. זו זכות גדולה לארח את תחרות המוזיקה הגדולה והמורכבת בעולם. ה-BBC מתחייב שהאירוע יהווה ייצוג אמיתי של התרבות האוקראינית לצד הצגת מגוון המוזיקה והיצירתיות הבריטית. ה-BBC יתחיל כעת בתהליך למציאת עיר מארחת עבור אחד האירועים המרגשים ביותר שיגיעו לבריטניה ב-2023".
2 צפייה בגלריה
סאם ריידר
סאם ריידר
סאם ריידר
(צילום: AP)
בריטניה הגיעה למקום השני בתחרות האחרונה שהתקיימה באיטליה, עם השיר Space Man שבוצע על ידי סאם ריידר. בשלב זה לא ידוע איזה עיר בבריטניה תארח את התחרות, אך ערים כמו מנצ'סטר וגלאזגו הביעו עניין.
מלבד שתי אלו, עוד ערים בבריטניה שעשויות להישקל כאפשרות הן לידס, ברייטון, ניוקאסל, ליברפול, לונדון, בלפסט ובירמינגהם, זאת כיוון שיש להן את המתקנים המתאימים שיכולים להכיל את גודל התחרות ומשתתפיה.
עוד בטרם זכתה אוקראינה בתחרות העריכו רבים כי היא לא תוכל לארח את התחרות בשנה הבאה - לא כלכלית ולא לוגיסטית. אוסטרדל, המפקח על התחרות, התייחס בזמנו לנושא במסיבת עיתונאים ואמר בקצרה כי "האיגוד נערך לאפשרות שהמדינה שתנצח השנה לא תוכל לארח את התחרות בשטחה".