שבועות ספורים לאחר שהלכה לעולמה סאשין ליטלפת'ר, השחקנית והאקטיבסטית שסירבה לקבל את פרס האוסקר בשמו של מרלון ברנדו ב-1973, חושפות אחיותיה את התרמית לגבי מוצאה האמריקני-ילידי.
2 צפייה בגלריה
 סאשין ליטלפת'ר
 סאשין ליטלפת'ר
סאשין ליטלפת'ר
(צילום: Frazer Harrison/Getty Images)
"זה שקר", אמרו האחיות ל"סן פרנסיסקו כרוניקל", בהתייחס לטענתה של ליטלפת'ר (שנולדה בשם מארי לואיס קרוס), כי מוצאה בשבטים האפצ'ים האינדיאניים. המוצא האמיתי של המשפחה לדבריהן הוא מקסיקו. תיעודים של חקר אילן היוחסין של המשפחה מאמתים את דבריהן ומראים כי היא הגיעה ממקסיקו סיטי ללא שייכות לשבטים מהאזור.
"אבא שלי היה מי שהוא היה", אמרה האחות טרודי אורלנדי. "זאת תרמית. זה מחליא את המורשת של אנשי השבטים, וזה פשוט מעליב את ההורים שלנו", הוסיפו השתיים. ההחלטה לחשוף את השקר נובעת לדבריהן בעיקר מהצורך לנקות את שמו של אביהן, שליטלפת'ר תיארה בריאיונות כאלכוהוליסט מתעלל.
"אבא שלי מעולם לא שתה", אמרה אורלנדי. "הוא מעולם לא עישן, והיא גם אמרה שהוא היה חולה נפש. הוא לא היה כזה". האחיות אומרות כי מי שהיה אלכוהוליסט מתעלל במשפחה הוא למעשה הסבא שלהן, וכי אחותן לקחה את סיפור הילדות הקשה של אביה והשליכה אותו על עצמה. בנוסף לכך, השתיים ציינו גם כי השם שאימצה לעצמה אחותן ככל הנראה קשור למשחק שהן שיחקו בו בילדות.
2 צפייה בגלריה
 סאשין ליטלפת'ר
 סאשין ליטלפת'ר
סאשין ליטלפת'ר
(צילום: AP Photo/File)
ליטלפת'ר עלתה לבמה בטקס האוסקר ב-1973 במטרה להעלות לשיח את נושא הטיפול של תעשיית הקולנוע באמריקנים הילידים. "ברנדו למרבה הצער לא יכול לקבל את הפרס הזה", אמרה אז בפתיחת דבריה. "הסיבות לכך הן הטיפול של תעשיית הקולנוע באמריקנים הילידים היום", היא הוסיפה כשברקע החלו להישמע קריאות בוז. בהמשך היא אף קיבלה עלבונות ואיומים במעצר ובתקיפה נגדה.
בחודש יוני האחרון התנצלה האקדמיה באופן רשמי בעקבות היחס שאליו זכתה ליטלפת'ר באותו לילה. בחודש שעבר היא אף נכחה במוזיאון של האקדמיה בטקס שאורגן לכבודה - שם התנצלו בפניה. בתחילת החודש היא הלכה כאמור לעולמה בגיל 75 לאחר שחלתה בסרטן השד.