כחודש לאחר שפוטר מהתיאטרון העברי בעקבות אמירות קשות כלפי עובדי ושחקני המקום, רמי הויברגר, כוכב ובמאי ההצגה "מבצע סבתא" מתייחס לאירוע שהוביל לפיטוריו ושבעקבותיו בוטלה ההפקה, ומעיד כי הדברים הקשים שאמר לאחת משחקניות ההצגה - "אם לא ייכנס הקיו - אאנוס אותך" - הוצאו מהקשרם.
3 צפייה בגלריה
תמונת רמי הויברגר
תמונת רמי הויברגר
רמי הויברגר
(צילום: גיל נחושתן)
"בעקבות קמפיין להכפשת שמי סביב החזרה הגנרלית של המחזה 'מבצע סבתא', ולאחר שקיבלתי פניות רבות מקהל שפגש אותי על כל במה אפשרית ב-40 השנים האחרונות וציפה עכשיו לשמוע את גרסתי לאירוע, חשבתי שמן הראוי להעמיד דברים על דיוקם, והם רחוקים מאוד ממה שבעל עניין זה או אחר בחר להפיץ לתקשורת ובכך לשחרר את עצמו מן החוזים שחתם מולי ומול השחקנים ועובדי הבמה", כתב היום (ב') הויברגר בהצהרה לתקשורת.
הויברגר שטח את גרסתו לאירוע שהתקיים במהלך החזרה הגנרלית של ההפקה בעיבודם שלו ושל דרור שאול. "במהלך אחת הסצנות החזקתי על הבמה שחקנית במותניה באקט רומנטי, הכול על פי המחזה והוראות הבימוי, וחיכיתי לאות צלצול טלפון שאמור לקטוע באופן קומי את האקט הרומנטי, כך שעם הישמעו עליי לשמוט את השחקנית אל הבמה (פעולה שעבדנו עליה הרבה כדי למנוע פגיעה בשחקנית) ולצאת מן הבמה תוך כדי שיחת בטלפון.
"מכיוון שהצלצול הגואל לא הגיע משום מה, אבל 'ההצגה חייבת להימשך', הורדתי באיטיות את השחקנית אל הבמה, והמשכתי כביכול את הסצנה הרומנטית. לאחר שגם אז טכנאי הסאונד לא הפעיל את אפקט הצלצול נאלצתי להישכב לצד השחקנית ולהמשיך לאלתר את הסצנה הרומנטית. לבסוף, כשכבר לא ידעתי איך לצאת מן המצב המביך, פניתי לסאונדמן, אברי, שהיה אמור להפעיל את הצלצול, ואמרתי לו: 'אולי תכניס כבר את צלצול הטלפון, מה אתה רוצה - שאני אאנוס אותה?'
3 צפייה בגלריה
מתוך "מבצע סבתא"
מתוך "מבצע סבתא"
מתוך "מבצע סבתא"
(צילום מסך)
"זו אולי לא אמירה מוצלחת שלי, ואני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע ממנה, אבל אלה הדברים וזהו ההקשר. חבל שכמה בעלי ענין עיוותו את הדברים ואת ההקשר, ונחפזו להציגם בדרך זו לתקשורת. בכך לא רק שגרמו לי נזק עצום אלא הביאו לביטול של ההצגה ולפגיעה קשה בפרנסתם של שחקנים ועובדי במה. את הנזק הכבד ספק אם ניתן לתקן ואולם אני מקווה שבעקבות ההבהרה יתעשת מי שצריך להתעשת ויחזור בו מן ההכפשה הבוטה והשקרית".
בתגובה למכתב שפורסם, השחקן צח שפיצן - כוכב הסרט המקורי אשר היה אמור להשתתף גם בהצגה - צייץ בעמוד הטוויטר שלו: "בתור מי שהיה שם ונאלץ גם לעשות צליל טלפון אחרי האמירה המטרידה אני חייב לשאול מהו ה'עיוות' הנוראי שעליו מדבר רמי? הוא למעשה מאשר את הכול. הוא עמד על במה וכשלא נכנס צליל טלפון הוא אמר שאם הצליל לא ייכנס הוא יאנוס את השחקנית. הדרך היחידה לצאת מה'מצב המביך' הייתה להגיד את אותה אמירה?".
כאמור, הויברגר פוטר מהתיאטרון העברי בשל התנהגות לא נאותה, כשגורמים בתיאטרון סיפרו ל-ynet כי מצד הויברגר - במאי וכוכב ההצגה "מבצע סבתא" - נאמרו אמירות קשות כלפי עובדים ושחקנים במקום, כשבין היתר אמר לשחקנית שעבדה איתו על ההצגה: "אם לא ייכנס הקיו - אני אאנוס אותך".
אנשי הפקה בתיאטרון סיפרו כי רמי התקבל לביים את ההצגה ולשחק בה מאחר שהיה כוכב הסרט משנת 2000. "לאורך העבודה התגלו קשיים בהתייחסות של רמי לשחקנים, לשחקניות, לעובדים, לסאונדמנים וגם לתאורנים", סיפר אז אחד מעובדי המקום ל-ynet. "אחת לכמה ימים הוא דאג להתנצל על התנהגותו הבלתי נסבלת, ולהתחייב שמהיום הוא יהיה אדם מקסים, אבל למרבה הצער שוב ושוב נשמעו טענות על צרחות אלימות מילוליות קשה כלפי כל מי שנמצא בחדר החזרות. הוא אפילו אמר לאחת השחקניות מול כל הקהל, 'אם לא ייכנס הקיו (אות לפעולה מסוימת, י"ב) - אני אאנוס אותך'".
אשת הפקה נוספת שנכחה במקום בעת האמירה הקשה אמרה ל-ynet כי "בהצגה עצמה היה דיבור חריג לשחקנית, שלא באמת הבנת אם זה הטקסט מתוכנן או בדיחה מתוכננת. זה היה בוטה ומביך".
3 צפייה בגלריה
רמי הויברגר בתפקיד קרמבו מתוך ״מבצע סבתא״
רמי הויברגר בתפקיד קרמבו מתוך ״מבצע סבתא״
רמי הויברגר בתפקיד קרמבו מתוך "מבצע סבתא"
(צילום מסך מתוך הסרט)
סיבה נוספת לביטולה של ההצגה נבעה מכך שההפקה לא עמדה לקראת עלייתה. "רמי נמצא במצב נפשי רעוע", אמר גורם בתיאטרון העברי, "כתוצאה מכך הוא לא זוכר טקסטים, לא זוכר כניסות ויציאות לבמה - למרות שהוא במאי ההצגה. במהלך החזרה הגנרלית הוא גם נכנס כמה פעמים לבמה ושאל 'מה הסצנה הבאה?', או 'מה אני אמור להגיד?'. כבר באותו ערב הודיעו לו שהוא סיים את תפקידו. למחרת, אנשים שנכחו בחזרה שאלו אם זה חלק מהטקסט של ההצגה, הסברנו להם שלא".
ההצגה "מבצע סבתא", שמבוססת על סרט הקומדיה משנת 2000 שביים דרור שאול, עוקבת אחרי שלושה נכדים - אלון (קרמבו), סגן אלוף בצה"ל שנמצא בעיצומו של תרגיל, בני, מתקין כבלים בעל ידי זהב ועידן, מדריך בפנימייה - שמתארגנים למבצע שסובב סביב דרכה האחרונה של סבתם שהלכה לעולמה. הויברגר גילם בסרט את קרמבו, וגם בהצגה - שאותה ביים וכתב לצידו של שאול - היה צפוי כאמור לשוב לתפקידו המקורי.
בשנת 2007 הויברגר נחשד בביצוע מעשה מגונה במאפרת, אך פרקליטות מחוז המרכז החליטה לסגור את התיק מהיעדר אשמה. גדי צדקה, מנכ"ל התיאטרון ובעליו, אמר בתגובה לדברים, עת פיטוריו של הויברגר: "רמי הויברגר פוטר מהתיאטרון. התיאטרון העברי לא יסבול שום פגיעה או אמירה פוגענית כלפי אף אדם".
מטעם התיאטרון העברי נמסר: "הפרשה מאחורינו".
מטעם השחקנית טרם נמסרה תגובה לדברים.