למעלה משבועיים לאחר שמת'יו פרי הלך לעולמו במפתיע בגיל 54, ג'ניפר אניסטון ודיוויד שווימר נפרדו הערב (ד') מחברם לקאסט "חברים" בפוסטים שהעלו בחשבונות האינסטגרם שלהם.
3 צפייה בגלריה
ג'ניפר אניסטון, דיוויד שווימר, ליסה קודרו
ג'ניפר אניסטון, דיוויד שווימר, ליסה קודרו
ג'ניפר אניסטון, דיוויד שווימר, ליסה קודרו
(צילום: צילום: Jeff Spicer / Gettyimages / AP)
"זה חתך עמוק", כתבה השחקנית וצירפה תמונה שלהם צעירים כשהיא צוחקת מפרי, ולאחריה תכתובת ביניהם בה הוא מספר לה שלגרום לה לצחוק 'עשה לו את היום'. "להיפרד ממאטי שלנו הוביל לגל מטורף של רגשות שמעולם לא חוויתי בעבר. כולנו חווים אובדן בשלב מסוים בחיינו. אובדן חיים או אובדן אהבה. היכולת לשבת באמת ולהתאבל - מאפשרת לך להרגיש את רגעי השמחה והכרת התודה על שאהבת מישהו כל כך. ואהבנו אותו מאוד.
"הוא היה חלק מהדנ"א שלנו. תמיד היינו שישתנו. זו הייתה משפחה שבחרנו וששינתה לנצח את המסלול של מי שהיינו ושל מה שעמדה להיות הדרך שלנו. מאטי ידע שהוא אוהב להצחיק אנשים - כפי שאמר בעצמו, אם הוא לא שמע 'צחוק' הוא חשב שהוא עומד למות. חייו היו תלויים בזה ממש. ובכן, הוא הצליח לעשות בדיוק את זה. הוא הצחיק את כולנו, הצחיק אותנו כל כך. בשבועיים האחרונים, אני עוברת על הודעות ששלחנו אחד לשנייה - בוכה, צוחקת ואז בוכה שוב. אני אשמור אותן לנצח נצחים. מצאתי טקסט אחד שהוא שלח לי משום מקום יום אחד. זה אומר הכול.
"אני אוהבת אותך כל כך ואני יודעת שאתה עכשיו שלם לגמרי ושלא כואב לך בכלל", הוסיפה בסוף דבריה. "אני מדברת איתך כל יום... לפעמים אני כמעט יכול לשמוע אותך אומר 'האם אתה יכול להיות יותר משוגע?' (could you BE any crazier?) תנוח אחי הקטן, תמיד עשית לי את היום".
3 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP)
גם שווימר, אשר גילם את דמותו של רוס בסדרה, נפרד ממנו: "תודה על עשר שנים מדהימות של צחוק ויצירתיות. לעולם לא אשכח את התזמון ודרך ההגשה הקומיות המושלמות שלך. יכלת לקחת דיאלוג ישיר ולכופף אותו לרצונך, וככה ליצור משהו כל כך מקורי ומצחיק באופן בלתי צפוי ומדהים. היה לך לב, והיית נדיב מספיק בשביל לחלוק איתנו אותו כדי שנוכל להפוך משישה זרים למשפחה
"התמונה הזו היא מאחד הרגעים האהובים עליי איתך", הוסיף על התמונה שצירף ובה רואים את דמותיהם של רוס וצ'נלדר, אותו גילם פרי, בפלאשבק לימיהם בקולג'. "עכשיו זה גורם לי לחייך ולהתאבל בו זמנית. אני מדמיין אותך שם למעלה, איפשהו, באותה חליפה לבנה, ידיים בכיסים, מסתכל מסביב - 'יכול להיות שיש יותר עננים?' (Could there BE any more clouds?)".
שעות ספורות אחרי השניים, גם ליסה קודרו - שגילמה את פיבי, פרסמה דברי פרידה באינסטגרם, וסיפרה על ימי ההיכרות הראשונים שלהם, זמן קצר אחרי שצילמו את הפיילוט לסדרה: "הצעת שנשחק פוקר והפכת את זה לכל כך מהנה כשהתחברנו בהתחלה. תודה לך על כך. תודה שהצחקת אותי כל כך חזק בגלל משהו שאמרת, עד שהשרירים שלי כאבו, ודמעות זלגו על פניי כל יום. תודה על הלב הפתוח שלך במערכת יחסים של שישה אנשים, שדרשה גם פשרות, והרבה 'דיבורים'. תודה שהגעת לעבודה גם שלא היית במיטבך ואז, היית לגמרי מבריק. תודה לך על עשר השנים הכי טובות שאדם יכול לזכות להן. תודה על האמון בי, תודה על כל מה שלמדתי על חסד ואהבה מההיכרות איתך. תודה לך על הזמן שהיה לי איתך, מת'יו".
הטקסטים של השחקנים מתפרסמים יממה לאחר שגם קורטני קוקס ומאט לה-בלאנק נפרדו מפרי ברשתות החברתיות. "אני אסירת תודה על כל רגע משותף שלנו מאטי, ואני אתגעגע אליך בכל יום", כתבה השחקנית שגילמה בסדרה את מוניקה, שהפכה במהלך הסדרה לזוגתו של צ'נדלר. "כשאתה עובד קרוב כל כך עם מישהו כמו שעבדתי עם מת'יו, יש אלפי רגעים שהייתי שמחה לחלוק". "זה היה כבוד לחלוק איתך את הבמה ולקרוא לך ידידי", כתב לה-בלאנק. "אני תמיד אחייך כשאחשוב עליך ולעולם לא אשכח אותך. לעולם לא. פרוש כנפיים ועוף אחי - אתה סוף סוף חופשי".
3 צפייה בגלריה
חברי הקאסט של "חברים"
חברי הקאסט של "חברים"
חברי הקאסט של "חברים"
(צילום: GettyImages)
כאמור, פרי הלך לעולמו בגיל 54 כשטבע למוות בג'קוזי בביתו שבלוס אנג'לס לפני כשבועיים. עד אתמול, השחקנים שעבדו עם פרי בסדרה המצליחה לא פרסמו הצהרות באופן אישי, ופסרמו הודעת פרידה קולקטיבית בלבד - שאותה חתמו בשמם ימים ספורים לאחר לכתו: "כולנו שבורים כל כך מאובדנו של מת'יו. היינו יותר מסתם חברים לצוות - אנחנו משפחה", כתבו אז בהצהרה ג'ניפר אניסטון, ליסה קודרו, דיוויד שווימר, קורטני קוקס ולה-בלאנק. "יש כל כך הרבה מה לומר, אבל כרגע אנחנו רוצים לקחת רגע להתאבל ולעבד את האובדן הבלתי נתפס הזה. עם הזמן נגיד יותר, ככל שנוכל. לעת עתה, המחשבות והאהבה שלנו מופנות למשפחתו של מאטי, חבריו וכל מי שאהב אותו ברחבי העולם".
פורסם לראשונה: 17:44, 15.11.23