התוכניות של שר התרבות החדש מיקי זוהר: כחצי יממה לאחר שקיבל את המינוי החדש מראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, שר התרבות והספורט החדש מיקי זוהר מספר ב-ynet על תכנוניו עם כניסתו לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: עוז מועלם)
זוהר בן ה-43 שם בצמרת סדרי העדיפויות שלו קידום אמנים צעירים. "הדבר המרכזי שאני רוצה להקים בהקדם הוא ועדת טאלנטים שתאתר את האנשים המוכשרים ביותר מעולם האמנות והיצירה - כולל זמרים, זמרות, ציירים וכל מה שקשור בעולם הזה, כדי לתת להם את הכלים מבלי שיהיו לחוצים איך לסגור את החודש. שיתמקדו באמנות שלהם", אמר זוהר בשיחה עם ynet.
שר התרבות החדש, כידוע, מכיר את הדרך שנאלץ לעבור אמן צעיר מהמקום הפרטי שלו דרך בנו, אליאב זוהר - זמר צעיר שלמד מוזיקה וזכה השנה בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא". "במו עיניי ראיתי מה קורה לבן אדם שמנסה להצליח, וכמה הוא טרוד בדברים אחרים ולא באמנות. במקרה של הבן שלי יש לו הורים שיכולים לסייע אבל לא לכולם יש כאלה, ואני רוצה להביא תקציב מיוחד למלגות לאמנים מוכשרים וצעירים. בסופו של דבר הכסף הזה יחזור למדינה, כי ככל שהאמן יצליח - כך הוא ישלם מיסים. עדיף למדינה אמן מצליח מאשר אמן שמחפש את דרכו וטרוד מהשאלה איך יסיים את החודש וימלצר במקום להתעסק באמנות. ככל שהתרבות בישראל תפרח ותצליח יותר - ישראל גם תפרח בחוץ לארץ. תרבות וספורט טובים יכולים להצעיד את ישראל קדימה ברמה הבינלאומית".
זוהר התייחס גם לשאלה כיצד האמנים יקבלו את המינוי שלו. "אני לא מגיע כדי להתנגח עם אף אחד. אני אוהב את כולם ומחבק את כולם, ואעשה הכול למען הצלחת עולם התרבות. אני יודע שיהיו שיתופי פעולה עם עולם התרבות, ואני בטוח שאתקבל בסבר פנים יפות. אני יודע מה זה נפש של אמן, אני יודע מה זה אמנות ואני יודע איך אמן מתנהג".
אחת השאלות הבוערות שהתעסקו בהם שרי התרבות האחרונים היא מימון יצירות שלא תמיד רואות עין בעין את התפיסה של מדינת ישראל. "אני חושב שמדינת ישראל כמדינה חופשית ודמוקרטית צריכה לאפשר לאנשים להביא לידי ביטוי את הדעות שלהם", אמר זוהר, אולם הוסיף, "המדינה לא יכולה לממן שום פעילות שפוגעת בשמה הטוב. אנחנו נכבד אנשים ביצירותיהם אבל לא נממן יצירות שפוגעות בשם הטוב של ישראל".
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
על מירי רגב: "מי שיהיה יושב ראש ועדת הטקסים זה בנימין נתניהו ולא אף אחד אחר"
(צילום: דנה קופל)
אתמול (ג'), מיד עם מינויה לתפקיד שרת התחבורה, צייצה חברת הכנסת מירי רגב כי היא קיבלה לידיה את הסמכויות של ניהול טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. זוהר עצמו אמר כי הוא לא שמע על כך. "מי שיהיה יושב ראש ועדת הטקסים זה בנימין נתניהו ולא אף אחד אחר, ואני מברך אותו על כך". כשנאמר לו שרגב צייצה כי אכן קיבלה את הסמכויות - זוהר בחר שוב להתעלם משמה של שרת התחבורה והדגיש כי "להבנתי ראש הממשלה יהיה יושב ראש ועדת הטקסים והסמלים". יתר על כן, הוסיף זוהר כי "המשימה שלי זה לא הפקת טקס הדלקת המשואות, לי חשוב להתמקד בקידום הספורט והתרבות במחוזות שלא היו כאן, זה משהו שיהיה אפשר להתגאות בו".
לאחר מינויו לתפקיד שר התרבות והספורט, בנו אליאב סיפר בריאיון ל-ynet: "זה באמת יום מרגש, גם בשבילי וגם בשביל אבא. אני לא חושב שיש תפקיד שיותר מתאים לו, עם כל הניסיון שהוא צבר דרכי בעולם הזה, לראות איך מוזיקאי מטפס לאט לאט עד לרגע שהוא מתפרסם. זה דבר מדהים ואני בטוח שהוא יגיע לתת את המקסימום. הוא מאוד מרוצה".
כשנשאל על הפוסט שפרסם בתחילת השבוע ברשתות, ובו הביע התנגדות לסעיף בהסכמים הקואליציוניים שמציע לאפשר אפליה בבתי עסק על רקע דתי, אמר: "כמו שנאמר בהמנון - זו מדינת ישראל ואנחנו צריכים להיות בה חופשיים. אלה דברים הזויים שאסור בכלל להגיד אותם. העליתי את הפוסט הזה מתוך רצון לפרוק את מה שישב לי על הלב, כי זה לא הגיוני שבשנת 2023 במדינת ישראל ייאמרו דברים כאלה...אבא התקשר אליי אחרי שהעליתי אותו ודווקא היה מאוד גאה בי. הוא אמר 'אלה מילים יפות ואתה צודק', וגם מסכים איתי בכל מילה".