אחרי שמתמודדת הישרדות בדימוס, הדוגמנית אלה איילון חשפה את הנזקים שנגרמו לה לטענתה בשל עריכה שהוצאה מהקשרה, התוכנית "מחוץ לפריים" ב-ynet radio נגעה באחת השאלות הבוערות כשמדובר בתוכניות הריאליטי - סודות העריכה. האזינו לתוכנית המלאה.
ליטל סמדג'ה שהשתתפה בעבר בשלוש תוכניות ריאליטי מעידה כי השתתפותה בתוכנית "הישרדות", גרמה לפגיעה בתדמית שלה. "נתפסתי ברגע של עצבים", סיפרה בכנות, "זו לא כל הדמות שלי. למה להציג אותי באופן סטיגמתי? 12 שנים אני בתעשייה, ולא נתנו לי הזדמנות כי אני כבר מוצגת כטיפוס הערס שבדרך כלל מוצג גם כטיפש".
1 צפייה בגלריה
ליטל סמדג'ה
ליטל סמדג'ה
"למה להציג אותי באופן סטיגמתי?". ליטל סמדג'ה
(צילום מסך, "הישרדות")
לצידה של סמדג'ה עלתה לשידור גם עורכת הריאליטי הוותיקה יעלי אבנרי שערכה בין היתר תוכניות כמו "היפה והחנון" ו"הישרדות". היא מבחינתה מסבירה שאכן קיימת עריכה בתוכניות ריאליטי. "העריכה מתחילה הרבה לפני שיוצאים לצילומים", אמרה והוסיפה כי "הצופים חייבים להבין שתוכנית ריאליטי היא לא תוכנית שמתעדת מציאות, היא תוכנית שיוצרת מציאות ומכניסה פנימה את המתמודדים. הרי המציאות היא לא שאנשים חיים באי בודד. לתוך הסיטואציה. אנחנו יוצרים מציאות אפילו מופרעת, מכניסים פנימה אנשים ומחכים לראות עכשיו מה יקרה".
בתוכנית התראיין גם עורך הדין רפאל בייפוס, שייצג בעבר מתמודדי ריאליטי שונים שהחליטו לפנות לערכאות משפטיות על מנת לקבל פיצויים בשל הנזקים שנגרמו להם מהתוכניות האלה. "אני מכיר מתמודדי ריאליטי שלא יצאו במשך שנה מהבית, היו בדיכאון ועברו תהליכים עם פסיכיאטר", אמר והוסיף כי "הנזקים מהעריכה בריאליטי [הם] לכל החיים, בלתי הפיכים. הרבה פעמים בגלל עריכה מניפולטיבית. עריכה מהסוג הזה בריאליטי יכולה להרוס את החיים לבן אדם".
מרשת שמשדרת את "הישרדות" נמסר בתגובה: "למתמודדי כל תוכניות הריאליטי שלנו יש חלק בהצלחת רשת. מחבקים אותם ומאחלים בהצלחה".
בכל יום חמישי בשעה 12:00 ב-ynet radio רן בוקר עם כל מה שלא בוער לתקשורת הישראלית לסקר
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים