סערת השיר הישראלי לאירוויזיון שנחשפה ב־ynet, תפסה את עדן גולן חודשים ספורים לפני הרגע שאמור להיות הגדול ביותר בחייה. אולם מאז התפוצצות הפרשה הנציגה הישראלית לתחרות שמרה על שתיקה. כעת הגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות" דבריה של גולן בת ה-20 על ההתרחשויות, שנאמרו בשיחות סגורות. "אני אוהבת ומאמינה בשיר 'הגשם של אוקטובר'", אמרה הזמרת הצעירה. "אני רוצה לייצג את המדינה כשמצד אחד אני ממשיכה כרגיל בכל ההכנות וההיערכות, ומצד שני אני מחכה כמו כולם לדעת מה קורה, אם אני הולכת להופיע מול מיליונים או לא".
1 צפייה בגלריה
yk13815761
yk13815761
עדן גולן
(צילום: רגב זרקה)
גולן שיתפה בשיחות הסגורות על תחושותיה מאז הפרסום. "זו תחושת חוסר ודאות ואני ערה למה שקורה אבל מבינה את הדיאלוג", אמרה. בסביבתה אמרו כי גולן ממשיכה בהכנות כרגיל.
בינתיים, אחרי שבאיגוד השידור האירופי הודיעו לתאגיד כי השיר "הגשם של אוקטובר" ייפסל אם יוגש כפי שהוא בגרסה הרשמית - בתאגיד כאן, בראשות המנכ"ל גולן יוכפז ויושב ראש המועצה גיל עומר, מנסים למצוא פתרון שישלח בכל זאת את עדן גולן לבמה בשבדיה בחודש מאי, כשגם נשיא המדינה יצחק הרצוג נכנס לתמונה ומנסה לסייע.
הרצוג אמר אתמול בכנס ירושלים של "בשבע" כי הוא רואה חשיבות בהשתתפות ישראל בתחרות השירה האירופית. ״חשוב שישראל תופיע באירוויזיון כי זו במה של מאות מיליוני צופים", אמר הרצוג. "אני חושב שטוב שהתאגיד כאן מנהל דיאלוג עם איגוד השידור האירופי, זה חשוב. צריך להיות חכם ולא רק להיות צודק".
בישראל יצטרכו להגיש את השיר שלנו לאירוויזיון עד 11 במרץ, המועד האחרון. אם לא תימצא פשרה והשיר יוגש כפי שהוא, באיגוד השידור האירופי כאמור יפסלו אותו, וישראל תישאר מחוץ לאירוויזיון.