אזרחים שבילו הבוקר (חמישי) בחוף הים בחיפה חילצו נשר שנמצא בתוך הים. הוא הועבר לשירות הווטרינרי של עיריית חיפה, ובהמשך לרשות הטבע והגנים, שם התברר כי מדובר בנשר ששוחרר רק הבוקר. ככל הידוע כעת, כנפו של הנשר נשברה.
לובה אלפין, אישה ששהתה בחוף הים, הבחינה בנשר בתוך המים. היא סיפרה כי הוא לא הצליח להמריא, והיא נכנסה לים כדי להוציא אותו. "הוא נסחף לכיוון החוף, עד המקום שבו הגלים נשברים. כשהתקרבתי אליו חשבתי שהוא ייברח, אבל הוא ממש בא אלי לידיים", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
נשר שחולץ מהים בחיפה
נשר שחולץ מהים בחיפה
הנשר שחולץ מהים בחיפה יחד עם לובה ופקח עיריית חיפה
(צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה )
משה מלאכי הבחין באישה ומיהר לסייע לה. "היא הוציאה את הנשר מהמים והתקשרתי לדובר עיריית חיפה, אלירן טל, שהזעיק לפה את אנשי המחלקה הווטרינרית", אמר.
ד"ר יאיר וייס, הווטרינר העירוני של עיריית חיפה, אמר כי "מיד עם קבלת ההודעה על איתור הנשר הפצוע, נשלח למקום צוות לאספו ולהביאו לטיפול ראשוני. הנשר נאסף לבדיקה במרפאה העירונית ונמצא רטוב וקר אך בריא. צילומים ודיווח הועברו מיד לרט"ג, שהגיעו לאספו בחזרה לחי בר. אנו מאחלים לנשר התאוששות מהירה וחזרה מוצלחת יותר לטבע בפעם הבאה".
2 צפייה בגלריה
נשר שחולץ מהים בחיפה
נשר שחולץ מהים בחיפה
מחלצי הנשר
(צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה )
מרשות הטבע והגנים נמסר כי "מדובר בנשר שבקע השנה על ידי גרעין רבייה וגודל על ידי זוג נשרים נכים שמשמים הורים מאמצים בגרעין. הוא שוחרר בחודש האחרון וכבר נפצע לפני שבוע באזור עין גדי לאחר שנקלע למצוקה. לאחר טיפול הוא שוחרר היום פעם נוספת וזמן קצר לאחר מכן נמצא בים. כעת יבדקו אם הוא סובל מבעיה שמקשה עליו לתפקד בטבע".
לפני כשנה אירע מקרה דומה, כשנשר שהובא לארץ מספרד כמעט טבע במי הים התיכון, לאחר שהרוחות המזרחיות הדפו אותו לאזור החוף כשהוא תשוש. צוות של פקחי רשות הטבע והגנים יחד עם אנשי מועדון הצלילה 'פוצקר' בנהריה חילצו את הנשר הרטוב, אך הוא לא שרד.