אחרי החללית שאמורה להקיף את מאדים, איחוד האמירויות מסמנת יעד חדש בחלל: השייח מוחמד בן ראשד אאל מכתום, המכהן כאמיר דובאי, הודיע היום (ג') כי איחוד האמירויות הערביות מתכוונת לשלוח חללית בלתי מאוישת לירח בשנת 2024.

על פי התוכנית, החללית תישא רובר, שאמור לנחות על אדמת הירח בעוד ארבע שנים, באזורים שעדיין לא נחקרו על ידי משימות קודמות שנחתו על הירח. הוא לא פירט באיזה מקום הרובר אמור לנחות וגם לא מסר איזו סוכנות חלל תשגר את החללית - כיוון שככל הידוע לאיחוד האמירויות אין יכולת לשגר חלליות. החללית שעושה את דרכה בימים אלה למאדים שוגרה לחלל על ידי סוכנות החלל היפנית ונבנתה בין היתר על ידי חברות אמריקניות.
הבכיר באמירויות הוסיף כי הרובר ייקרא "ראשד" על שם אביו המנוח, ראשד בן סעיד אאל מכתום, שכיהן בעבר גם הוא כאמיר דובאי.
אם המשימה תצליח, תהפוך איחוד האמירויות למדינה הרביעית שמצליחה להנחית חללית על הירח - אחרי ברית המועצות, ארצות הברית וסין. ישראל, הודו וגם יפן היו קרובות מאוד להנחית חללית על הירח, אך כשלו ברגע הנחיתה.
בחודש יולי שוגרה לחלל הגשושית "תקווה" של איחוד האמירויות, שאמורה לחוג סביב מאדים. הגשושית - חללית בלתי מאוישת - אמורה להיכנס למסלול סביב כוכב הלכת האדום בפברואר 2021, אחרי מסע של 60 מיליון ק"מ. החללית פותחה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות אמריקניות. הכוונה לשגר את החללית למאדים הוכרזה ב-2014, לאחר מחקר היתכנות ב-2013. שבע שנים בלבד לאחר מכן אמור להתרחש השיגור. הגשושית "התקווה" תשוגר ממרכז החלל טנגשימה ביפן, על גבי הרקטה היפנית H-IIA.
לאמירויות יש תוכניות נוספות במאדים. לפני שלוש שנים הודיע בן ראשד על תוכניתו לבנות "עיר קטנה" על מאדים עד שנת 2117. "הפרויקט, שייקרא מאדים 2117, משלב חזון ליצור עיר קטנה וקהילה במאדים שבה יהיו מעורבות כמה מדינות", צייץ.