מהשוליים למיינסטרים: כמעט 75 שנה אחרי תקרית רוזוול - אירוע שבו נטען כי עב"ם התרסק ליד עיירה בניו מקסיקו שבארצות הברית – שוב עולה השאלה אם אנחנו לבד בעולם. אבל עוד לפני פרסום דו"ח המודיעין האמריקני, כנראה בתחילת יולי, כבר ברור כי עצמים בלתי מזוהים כבר אינם נושא שמגחכים עליו, אלא כזה שמקבל את מלוא תשומת הלב התקשורתית, ואולי גם הביטחונית.
ב-CNN נכתב כי לפני פרסום דו"ח העב"מים, חברים בוועדת המודיעין בבית הנבחרים האמריקני קיבלו תדרוך מסווג בנושא, מחיל הים ומה-FBI. אחרי שנים של עימותים בוושינגטון ושל קרבות בתוך הפנטגון, ועל רקע לחץ מצד חברים בקונגרס, ממשלת ארצות הברית מתחילה לקחת ברצינות נושא שנחשב כפרינג' עד לא מכבר.
אף שנמנו מאות תיעודים של אובייקטים לא מוסברים (כמה מאותם סרטונים מופיעים בכתבה זו), בכירים בפנטגון לא מיהרו להשקיע זמן ומשאבים בבדיקתם. גורמים שונים אמרו ל-CNN כי הממשלה לא הייתה מפרסמת את הדו"ח ללא לחץ ציבורי מצד פוליטיקאים, הן רפובליקנים והן דמוקרטים.
"כל אחד שהקדיש לכך תשומת לב מבין שחייבים לקחת זאת ברצינות", אמר דיוויד נורקוויסט, סגן שר ההגנה עד תחילת השנה, שהקים אשתקד כוח משימה מיוחד לחקירת UAP - תופעות אוויריות לא מוסברות. "אבל כשיוצאים מהמעגל הקרוב, יש אנשים שבאופן מובן מהססים בגלל הסטיגמה".
בכירים לשעבר אמרו כי בפנטגון הרוב סבור שמטרת החקירה אינה להוכיח אם חייזרים מבקרים את כדור הארץ וחולפים ליד טייסי הצי האמריקני – אלא מדובר בניסיון להבין מה עומדי מאחורי אותם מפגשים לא מוסברים בשטח האווירי האמריקני. במיוחד, אותם בכירים חוששים שמדובר בטכנולוגיה מתקדמת כלשהי של רוסיה או סין.
2 צפייה בגלריה
טייסי הצי האמריקני דיווחו כי ראו עב"מים עב"ם ארה"ב
טייסי הצי האמריקני דיווחו כי ראו עב"מים עב"ם ארה"ב
מה עומד מאחורי המפגשים הלא מוסברים בשטח האווירי האמריקני?
הדו"ח, שככל הנראה יפורסם בתחילת החודש הבא, לא צפוי לתת תשובה ברורה – וגם לא צפוי לספק את הפרטים שחובבי עב"מים מקווים להם, כמו אישור שתצפית מסתורית שזיהו טייסי הצי היא כלי טיס חוצני.
בכיר בממשל ציין כי לא מעט מהתקריות בבסיס הנתונים של הפנטגון יתבררו כנראה ככאלה שנבעו מסיבות כמזג אוויר. אבל חלק מהן עשויות בסופו של דבר להתברר ככלי טיס אויבים שפועלים בשטח האווירי האמריקני.
"אנחנו די משוכנעים שאנחנו עוסקים בטכנולוגיה שהיא מתקדמת בכמה דורות ביחס למה שאנחנו מכנים טכנולוגיית הדור הבא", אמר החודש ל"וושינגטון פוסט" לואיז אליזונדו, לשעבר ראש התוכנית לחקר עב"מים בפנטגון.
2 צפייה בגלריה
דו"ח פנטגון חקר עב"מים חוות סקיינווקר יוטה
דו"ח פנטגון חקר עב"מים חוות סקיינווקר יוטה
הפנטגון. לא סבורים שם שחייזרים מבקרים בכדור הארץ
בעיירה טודמורדן שבבריטניה מחכים בקוצר רוח לפרסום הדו"ח. אלן גודפרי, שוטר לשעבר ותושב העיירה, טוען שנחטף על ידי חייזרים ב-1980, כשחקר את מותו המסתורי של כורה פחם. מאז הפכה העיירה ל"בירת העב"מים" של הממלכה. "זה קרה לפני 40 שנה, אבל הפך לאירוע מכונן בעולם העב"מים", אמר ל"גרדיאן" קולין ליאל מאגודת העב"מים המקומית.
"הדו"ח הוא הנושא הכי מדובר עכשיו, אנחנו מחכים בחרדה לפרסומו", אמר אש אליס, שהקים ארגון לחקר עב"מים וקבוצת פייסבוק. "קראו לי תמהוני, מפיץ תיאוריות קונספירציה, אבל עכשיו זה הרבה יותר נדיר. העובדה שממשלת ארצות הברית אמרה את המילים – עב"מים זה דבר אמיתי - היא רגע אדיר לכל כך הרבה אנשים".