ניצחה את הסרטן ותגיע לחלל: היילי ארסנאו (29), עוזרת רופא מבית החולים סט ג'וד לילדים בממפיס, תהיה חברת הצוות השנייה בטיסה הפרטית הראשונה לחלל, שעל פי לוח הזמנים תשוגר באוקטובר הקרוב מבסיס החלל בקייפ קנוורל שבפלורידה. ארסנאן, שצפויה לטוס בחללית דרגון של חברת SpaceX, לקתה בילדותה בסרטן העצמות ולאחר מאבק במחלה היא החלימה וכעת היא מטפלת בילדים חולי סרטן.
3 צפייה בגלריה
היילי ארסנאו
היילי ארסנאו
היילי ארסנאו
(צילום: AP)
בתחילת החודש הודיע המיליארדר האמריקני ג'ארד איזקמן כי הוא ייצא למסע של בין יומיים לארבעה סביב כדור הארץ. יחד עם איזקמן וארסנאו יטוסו לחלל גם מי שיתרום כסף לבית החולים בממפיס ואדם נוסף שמשתמש בשירותי Shift4Payment, חברה שנמצאת בבעלות איזקמן. שמותיהם של שני חברי הצוות הנוספים ייחשפו בחודש הבא.
אם הכל ילך כמתוכנן, ארסנאו תהפוך לאזרח האמריקני הצעיר ביותר שיהיה בחלל. היא צפויה לשבור את שיאה של האסטרונאוטית האמריקנית הראשונה בחלל, סאלי רייד, שהייתה בת 32 במשימה הראשונה שלה במעבורת החלל צ'לנג'ר.
ארסנאו לא תהיה רק האמריקנית הצעירה המגיעה לחלל, אלא גם האדם הראשון שמשוגר לחלל עם תותבת. כשהייתה בת 10 עברה הצעירה האמריקנית ניתוח בבית החולים סט ג'וד, שבו היא עובדת כעת, על מנת להחליף את הברך – שנפגעה כתוצאה מהסרטן. הרופאים השתילו לה תותב מטיטניום בעצם הירך השמאלית.
3 צפייה בגלריה
היילי ארסנאו ליד משגר של SpaceX
היילי ארסנאו ליד משגר של SpaceX
היילי ארסנאו ליד משגר של SpaceX
(צילום: AP)


היא עדיין צולעת וסובלת מכאבים מדי פעם ברגליים, אך היא עברה את המבחנים על מנת להיות חלק מהטיסה ההיסטורית לחלל. בטיסה הפרטית היא תהיה קצינת הרפואה של הצוות, בעוד איזקמן – שגם לו זו תהיה הטיסה הראשונה לחלל – יהיה מפקד המשימה.
"המאבק שלי בסרטן הכין אותי לטיסה לחלל" אמרה ארסנאו בריאיון לסוכנות הידיעות AP. "השמיים הם לא הגבול יותר". ארסנאו הוסיפה כי היא תהווה השראה לילדים שנלחמים כעת בסרטן.

היא סיפרה כי הייתה בביתה בממפיס, בזמן שקיבלה "משום מקום" שיחת טלפון, שבה הציעו לה להצטרף לטיסה הפרטית לחלל. התגובה הראשונית שלה הייתה: "כן, כן, בבקשה". עוד לפני שנתנה תשובה סופית, היא נסעה לאמה המתגוררת בלואיזיאנה (אביה מת מסרטן בכליות ב-2018). לאחר מכן היא סיפרה לאחיה ולגיסתה, המתגוררים באלבמה, על הטיסה. "הם הרגיעו אותי ואמרו שנסיעה לחלל היא בטוחה", אמרה הצעירה.
ארסנאו סיפרה כי מי שמכיר אותה לא הופתע, שהשיבה בחיוב להשתתף במסע לחלל. היא סיפרה כי בעבר קפצה בנג'י בניו זילנד וגם רכבה על גמלים במרוקו. לדבריה, היא אוהבת רכבות הרים.
3 צפייה בגלריה
ג'ארד איזקמן
ג'ארד איזקמן
ג'ארד איזקמן
(צילום: AP)
המסע של איזקמן ושלושת שותפיו היא העסקה האחרונה שמבצעת SpaceX, שכבר שיגרה כמה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית וחתמה על חוזה לשיגור הישראלי השני בחלל – איתן סטיבה – ושלושת אנשי הצוות שישוגרו יחד איתו לתחנת החלל הבינלאומית לשמונה ימים, ככל הנראה בעוד כשנה. סטיבה ושני אנשי עסקים מארה"ב ומקנדה שיטוסו איתו – אמורים לשלם כל אחד 55 מיליון דולר לחברה של אילון מאסק. בניגוד למשימה של הישראלי בחלל, איזקמן ושותפיו לא אמורים לבצע ניסויים מדעיים והם לא יגיעו לתחנת החלל הבינלאומית.
כמו כן, בניגוד לשיגור של סטיבה, שאחד מאנשי הצוות של המשימה הוא האסטרונאוט לשעבר מייקל לופז אלגריה, בטיסה הפרטית של איזקמן – המיליארדר האמריקני יהיה זה שיפקד המשימה. בחללית לא יהיה ככל הנראה אף נציג של סוכנות החלל האמריקנית בעבר או בהווה. חללית הדרגון אמורה לטוס באופן אוטומטי בחלל, אך לטייס יש אפשרות לעקוף את המערכת האוטומטית בשעת חירום.