בשנה הבא צפוי איתן סטיבה להמריא לחלל כחלק מצוות המשימה הפרטית הראשונה יחד עם אסטרונאוט אמריקני שפרש מנאס"א ושני יזמים מארצות הברית ובקנדה. הערב (יום ה') נחשף, במסגרת שבוע החלל הישראלי של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה כי שם המשימה יהיה "רקיע". השם רקיע נבחר מתוך שלושת השמות שהגיעו לקו הגמר - יחד עם אלומה וקדמה - וזכה ביותר מ60% מהקולות. ההכרזה על שם המשימה נערכה בכנס חינוך לחלל, ע"ש רונה רמון, כנס שנועל את אירועי שבוע החלל הישראלי 2021.
1 צפייה בגלריה
הלוגו של המשימה
הלוגו של המשימה
הלוגו של המשימה
(עיצוב: Brave Branding)

במשרד המדע והטכנולוגיה הסבירו כי לשם רקיע משמעויות רבות הקשורות למשימת הישראלי השני לחלל: רקיע הוא שם נרדף מילה לשמים ומופיע בתנ"ך, בספר בראשית, ביום השני לבריאה: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי רָקִיעַ בְּתוֹךְ הַמָּיִם וִיהִי מַבְדִּיל בֵּין מַיִם לָמָיִם: וַיַּעַשׂ אֱלֹהִים אֶת הָרָקִיעַ וַיַּבְדֵּל בֵּין הַמַּיִם אֲשֶׁר מִתַּחַת לָרָקִיעַ וּבֵין הַמַּיִם אֲשֶׁר מֵעַל לָרָקִיעַ וַיְהִי כֵן: וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָרָקִיעַ שָׁמָיִם וַיְהִי עֶרֶב וַיְהִי בֹקֶר יוֹם שֵׁנִי".
בנוסף יש לשם משמעות אישית גם לאילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל. במהלך שהותו בחלל הושמע לצוות השיר "דמיין" (Imagine) של ג'ון לנון ובתוכו השורה "above us only sky", רמון תרגם אותו בזמנו: מעלינו רק רקיע. לימים, רונה רמון ז"ל, הוציאה ספר יומנים שכתבו אילן ואסף ושמו "מעלינו רק רקיע".
במשרד המדע הוסיפו כי לצד הניסויים המדעיים הישראליים פורצי הדרך אותם יבצע איתן סטיבה בשהותו בתחנת החלל הבינלאומית, משימת "רקיע" היא משימה חינוכית משמעותית והישראלי השני בחלל ישקיע שעות רבות בחלל להעברת שיעורים בעברית לתלמידי ישראל ויוזמות חינוכיות נוספות שיבחרו במהלך השנה הקרובה.
הלוגו, שעוצב על ידי Brave Branding, מסמל גם הוא את פריצת הגבולות והיצירתיות של המשימה. הכדור העגול, מסמל את כדור הארץ ומערכת הכוכבים, והצבעוניות מסמלת את האש והמים. שתי הנקודות מייצגות אחת את אילן רמון והשנייה את איתן סטיבה.