תושבים באיחוד האמירויות נדהמו אמש (יום ג') לגלות שני עצמים משונים בשמי הלילה. השמועות החלו להתרוצץ שחייזרים פולשים למדינת המפרץ, אבל עד מהרה התברר שהעצמים אינם אלא שני ירחיו הזעירים של מאדים, פובוס ודימוס. באיחוד האמירויות הקרינו את הירחים על שמי הלילה במטרה לחגוג את הצלחת מבצע המקפת אל-אמל ("התקווה"), שעות לאחר שנכנסה בהצלחה למסלול סביב כוכב הלכת האדום.
(סרטון שבו רואים את "הירחים")

הרעיון היה שתושבי האמירויות ירגישו כאילו הם עצמם עומדים על מאדים ומביטים בירחיו, אבל התעלול הצליח לשטות בכמה עוברי אורח תמימים. כך, למשל, אתר Snopes, המפריך פייק ניוז, נאלץ לפרסם הבהרה כי לא מדובר בירחים אמיתיים המרחפים מעל דובאי.
אל-אמל, אשר שוגרה ב-19 ביולי 2020, היא החללית הראשונה של מדינת המפרץ בפרט, ובכלל החללית הראשונה של מדינה ערבית לחלל העמוק. אתמול הפעילה המקפת את מנועיה כדי לבלום את מהירותה, ונלכדה בהצלחה בכוח הכבידה של מאדים בשעה 17:41 (לשעון ישראל).
2 צפייה בגלריה
הירחים שהוקרנו בשמיים
הירחים שהוקרנו בשמיים
הירחים שהוקרנו בשמיים
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
2 צפייה בגלריה
שני ירחי מאדים הקטנים והקרובים, פובוס ודימוס
שני ירחי מאדים הקטנים והקרובים, פובוס ודימוס
שני ירחי מאדים הקטנים והקרובים, פובוס ודימוס
(צילום: נאס"א)
כעת, מגובה של בין 20,000 ל-43,000 ק"מ מעל אדמת מאדים, המקפת האמירתית תחקור את האטמוספרה של מאדים ולמפות את הדימיקה המורכבת בין האטמוספרה של כוכב לכת לרוח הסולארית ולאירועי מזג האוויר המאדימי, כמו סופות חול. ספציפית, באמירויות מקווים לפתור את חידת אובדן האטמוספרה של מאדים, בין היתר על ידי מדידת קצב בריחת המימן והחמצן היום. אל-עמל צפויה לפעול במשך שנתיים, ובסוכנות החלל האמירתית מתכוונים לשתף את הממצאים בזמן אמת עם חוקרים, מכונים וסוכנויות חלל בכל רחבי העולם, לרבות נאס"א.