רכב החלל הסיני, שנחת במאדים בהצלחה לפני כשבוע, יצא הבוקר (שבת, שעון ישראל) לנסיעת בכורה על אדמת כוכב הלכת השכן. בכך הפכה סין למדינה הראשונה בעולם שמצליחה להנחית בהצלחה ולהפעיל רכב חלל במשימה הראשונה שלה לכוכב הלכת האדום ולמדינה השנייה שמפעילה רכב חלל, אחרי ארצות הברית.


2 צפייה בגלריה
חללית סינית ראשונה על אדמת מאדים
חללית סינית ראשונה על אדמת מאדים
חללית סינית ראשונה על אדמת מאדים
(צילום: סוכנות החלל הסינית)
Zhurong, שנקרא על שם אל האש הסיני, ירד אל אדמת מאדים בשעה 5:40 (שעון ישראל). כך דיווחו כלי תקשורת בסין. רכב החלל נחת בשבוע שעבר באזור המכונה אוטופיה פלניטיה.
רכב החלל, ששוקל כ-240 ק"ג, מצויד בשישה מכשירים מדעיים וגם במצלמה בעלת איכות גבוהה מאוד. מטרת רכב החלל היא בין היתר לחקור את אדמת כוכב הלכת השכן וגם את האטמוספרה שלו.


2 צפייה בגלריה
אחת התמונות שצילם רכב החלל הסיני
אחת התמונות שצילם רכב החלל הסיני
אחת התמונות שצילם רכב החלל הסיני מוקדם יותר השבוע
(צילום: סוכנות החלל הסינית)
Zhurong, המופעל מרחוק ומונע באמצעות פאנלים סולארים, אמרו גם לבדוק האם בעבר היו חיים במאדים. בסך הכול רכב החלל אמור לפעול במשך 90 ימים על אדמת מאדים.
למעשה גם ברית המועצות הצליחה להנחית נחתת על אדמת מאדים ב-1971, אך הקשר עמה אבד כמה שניות לאחר הנחיתה. ארצות הברית הצליחה להנחית תשעה רכבי חלל באזורים שונים על אדמת כוכב הלכת השכן. לפני כמה שבועות עשתה סוכנות החלל האמריקנית היסטוריה כשרחפן-מסוק המריא לראשונה מכוכב לכת אחר.
סין שואפת להיות מעצמה בחלל. סוכנות החלל הסינית הפכה לראשונה שמנחיתה חללית בצד הרחוק של הירח וגם היא הייתה הראשונה שהחזירה דגימות מהירח מאז שנות ה-70'. בנוסף מתכננת סין להקים תחנת חלל, שבה ישהו שלושה טייקונאוטים. בתקשורת הסינית דווח כי המדינה מתכוונת להשלים את בניית תחנת החלל, שמכונה "טיאנגונג" (ארמון שמיימי) בסוף 2022. סין מתכוונת להקים את תחנת החלל המתקדמת מכולן.