נפתח עם המחקר שיגרום לכם לצבוט את עצמכם, כדי להתעורר. חלימה מודעת, הידועה יותר בשם חלום צלול, היא תופעה שבה האדם מודע לכך שהוא נמצא בחלום. מה שמאפשר לו לשלוט בפעולות שלו בזמן שהוא חולם כמו לשנות את המרחב שבו הוא נמצא או לעשות את הבלתי אפשרי - כמו לעוף, בחלום.
כעת, מדענים מגלים במחקר חדש שחולמים מודעים יכולים לשמוע ולענות על שאלות תוך כדי שינה. חוקרים מארה"ב, גרמניה, צרפת והולנד, שיתפו פעולה במחקר פורץ דרך ו-"שוחחו" עם נסיינים תוך כדי שינה כשאלקטרודות הונחו על ראשם.
מה קרה במחקר? חלק מהנסיינים הצליחו לעקוב אחר הוראות, פתרו בעיות מתמטיות פשוטות כמו חיבור וחיסור וענו על שאלות של כן ולא בעזרת תנועות עיניים או פנים, כל זה כשהם ישנים.

3 צפייה בגלריה
המחקר והחלומות
המחקר והחלומות
המחקר והחלומות
(צילום: K Konkoly, מתוך המחקר)
תקשורת כזאת, אל תוך חלום ומחוצה לו - אולי נראית כמו שייכת לתחום המדע הבדיוני, אבל מדובר במשהו אמיתי לגמרי. מה שיסייע לנו ללמוד יותר על חלומות, זיכרון ואחסונו במהלך השינה, ושיטות לטיפול בסיוטים ובהתמכרויות. מדהים. ועכשיו למקרה נדיר, ממש נדיר. שועל אדום נדיר נצפה במדינת אורגון שבארה"ב ותועד על ידי עובר אורח ממש במקרה.
אלן מיילס (Alan Miles) בר המזל נקלע לסיטואציה בטעות, כשראה מישהי אחרת צופה בסקרנות בחיה לא ברורה, רק כשהתקרב הבין שכזאת הוא לא ראה.
3 צפייה בגלריה
השועל הנדיר
השועל הנדיר
השועל הנדיר
(צילום: אלן מיילס)
אחד המינים של שועל אדום הוא אחד היונקים שנמצאים בסכנת הכחדה באמריקה - חוקרים מאמינים כי יש פחות מ-50 פריטים בטבע. רק שהמפגש יוצא הדופן לא היה סתם נדיר. אחרי שמומחים זיהו כי מדובר בשועל אדום סיירה נבדה עם פרווה שחורה - שהוא נדיר מאוד – התברר שהמפגש היה אירוע של פעם בחיים.
ולסיום מה דעתכם לרוץ מרתון על אגם קפוא? כי זה מה שעשתה חבורת רצים בימת באיקל בסיביר, ממש השבוע. 83 רצים משש מדינות אתגרו את עצמם להתמודד עם טמפרטורות מתחת לאפס ולרוץ 42 קילומטר על קרח.

3 צפייה בגלריה
רצים בשלג
רצים בשלג
רצים בשלג
(צילום: רויטרס)
כשאתה רץ על אגם קפוא, אלמנט התחרות משתלב עם דברים נוספים – כמו היכולת שלך לעשות את זה בכלל ולצפות תוך כדי בנופים המרהיבים, כך שהרצים לא מחפשים לשבור שיאי מהירות, אלא בעיקר לשרוד את החוויה. ומי המנצח? קפטן נבחרת רוסיה בכדורגל לשעבר, אלכסיי סמרטין. מה שבטוח, שהוא נשאר בכושר.