המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה צפוי לצאת ב-2023 יחד עם עוד שמונה בני אדם לטיסה סביב הירח בחללית של SpaceX, אך כבר ב-8 בדצמבר הוא צפוי להגיע לתחנת החלל הבינלאומית, שם הוא אמור לשהות 12 ימים כתייר חלל.
1 צפייה בגלריה
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
יוסאקו מאזאווה, מחפש שותפים למסע לירח
(צילום: רויטרס)
על פי התכנון, מאזאווה (45) וצלם שיתעד את המסע שלו ישוגרו לתחנת החלל הבינלאומית באמצעות חללית סויוז מקזחסטן. לשניים יצטרף הקוסמונאוט הרוסי הוותיק, אלכסנדר מיסורקין.
המיליארד היפני, שהודיע על המסע הראשון שלו לחלל בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "אני כל כך סקרן לדעת 'איך נראים החיים בחלל'. לכן, אני מתכוון לגלות זאת בעצמי ולחלוק את המידע עם כל העולם".


מאזאווה, שייסד אתר מכירות באינטרנט, יטוס לחלל בעוד קצת יותר מחצי שנה יחד עם הצלם יוזו הירנו, שכאמור יתעד את המסע של המיליארדר. עבור מיסורקין הרוסי זו תהיה המשימה השלישית בתחנת החלל הבינלאומית. בשתי המשימות הקודמות שלו הוא שהה יחד שנה בתחנת החלל הבינלאומית.
רק לפני כמה ימים הודיעה סוכנות החלל הרוסית כי השחקנית יוליה פרסילד, בת 36, תטוס באוקטובר לתחנת החלל הבינלאומית ביחד עם הבמאי קלים שיפנקו, לצורך צילומי הסרט הראשון בחלל. "הצילומים ייערכו בתחנת החלל הבינלאומית. המסע מתוכנן להתחיל ב-5 באוקטובר מהקוסמודרום בבייקונור בחללית מאוישת של סויוז", נמסר בהודעה הרשמית של סוכנות החלל הרוסית, רוסקוסמוס.
פרסילד ושיפנקו, בן 37, יחלו תוך חודש באימונים לקראת המסע, ובכלל זאת "מבדקי צנטריפוגה" וטיסות באפס גרביטציה. האימונים שלהם יתועדו בערוץ 1 הרוסי, שמעורב גם בהפקת הסרט. לפי סוכנות החלל הרוסית, שמו של הסרט הוא "ויזוב" ("האתגר"), והוא יהיה "דרמת חלל".