יחד עם שמונת לוחמי צה"ל ולוחמי מג"ב, שנפצעו במהלך המבצע היום (ב') בג'נין, פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה גם כלב מיחידת "עוקץ", שהיה עם הלוחמים בכלי רכב שנפגע מאחד המטענים שהפעילו המחבלים. בבית החולים העמק בעפולה מאושפז לוחם מג"ב שמצבו בינוני עד קשה, ויתר הפצועים מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבם קל עד בינוני - בהם גם רס"ל י' שמצבו קל וכלבו "דאגו", שמצבו מוגדר כעת בינוני. הלוחם וכלבו אושפזו באותו חדר - במיטות שהוצמדו.
5 צפייה בגלריה
הכלב דאגו ורס''ל י'
הכלב דאגו ורס''ל י'
הכלב דאגו ורס''ל י'

הפעילות באזור ג'נין של יחידת המסתערבים של מג"ב וסיירת צנחנים החלה לפנות בוקר, במבצע למעצרם של שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי. עם יציאת הכוחות - בסביבות 7:10 בבוקר - נפגע רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה.
כוח מיחידת 669 הוביל את פעולת החילוץ בשטח של הלוחמים שנפצעו ושל הכלב. כשהכלב הגיע לבית החולים רמב"ם הבחינו לוחמי יחידת עוקץ והרופאים שהוא סובל מפגיעה לא ברורה, ולכן במקביל לטיפול בלוחמים בחדר הלם, הוזעקו אנשי דימות מרמב"ם ווטרינר שמבצע מחקר בפקולטה לרפואה לבדיקה מקיפה, אליה הצטרף ד"ר י', וטרינר יחידת "עוקץ" שהוזעק למיון רמב"ם.
5 צפייה בגלריה
הכלב דאגו
הכלב דאגו
הכלב דאגו בבית החולים
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
הכלב דאגו
הכלב דאגו
הכלב הפצוע עבר כמה בדיקות
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
הכלב דאגו בחדר הלם ברמב"ם לצד הלוחם רס'ל י' שלחם לצדו בג'נין
הכלב דאגו בחדר הלם ברמב"ם לצד הלוחם רס'ל י' שלחם לצדו בג'נין
הכלב דאגו בחדר הלם ברמב"ם, לצד הלוחם רס'ל י' שלחם לצדו בג'נין
(באדיבות ביה״ח רמב״ם)
פרופ' ענת אילוביצקי, מנהל מחלקת הדימות של רמב"ם, ערכה לכלב בדיקת אולטרסאונד מהירה, שהעלתה חשד לפגיעה פנימית. הכלב הועבר לבדיקת CT דחופה שאישרה את החשש לדימום פנימי ושבר באגן. בסרטון (בהתחלת הכתבה) ניתן לראות את התהליך שביצעה פרופ' אילוביצקי.
וטרינר היחידה החליט כי במצב זה הטיפול העדיף הוא הרגעה ומנוחה ללא תזוזה. הכלב, דאגו, נשאר לשכב על המיטה של הלוחם, רס"ל י' שהיה יחד איתו בכלי הרכב שנפגע. מצבו של הלוחם הוגדר קל, ואילו הכלב נפצע כאמור באורח בינוני.


5 צפייה בגלריה
הכלב דאגו
הכלב דאגו
הכלב דאגו עבר סדרת בדיקות
(צילום: איתן גליקמן)
המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, שביקר גם הוא את הפצועים בבית החולים בחיפה, אמר: "היה מרגש לראות את לוחם עוקץ וכלבו הפצוע מקבל טיפול רפואי לידו. יש פעולה משותפת של הכוחות, יצאנו מהשטח אחרי שהלוחמים שמו ידם על המפגעים. נעשה כל שביכולתנו להמשיך לפגוע במחבלים". בהמשך הגיע המפכ"ל לבקר את הפצוע במרכז הרפואי העמק בעפולה. "הוא בחור חזק, אין לי ספק שהשיקום יהיה מהיר", אמר למשפחת הפצוע.