ארבעה אסטרונאוטים שוגרו לפנות בוקר (יום ה', שעון ישראל) לתחנת החלל הבינלאומית בחללית של חברת SpaceX. הארבעה יצאו למשימה באיחור של כמה ימים, לאחר שתנאי מזג אוויר ובעיה רפואית של אחד האסטרונאוטים, שאינה קשורה לקורונה, גרמו לעיכוב השיגור. צפו בשיגור:


בנאס"א הודיעו כי בשיגור זה נמצא האדם ה-600 שמגיע לחלל ב-60 השנים האחרונות, מאז שהאסטרונאוט הרוסי יורי גגארין שוגר לחלל ב-1961. הארבעה צפויים להגיע לתחנת החלל הבינלאומית בתוך פחות מ-24 שעות. הארבעה הם קיילה ברון (34), ראג׳ה צ'ארי (44) ותומאס מרשברן (61) - שלושתם מסוכנות החלל האמריקנית ומתיאס מאורר (51) מגרמניה. פרט למרשברן, שלו זו משימה שלישית בחלל, לשלושת אנשי הצוות האחרים זו משימה ראשונה. מאורר אמר כי הוא האדם ה-600 בחלל, וזאת בשל הסדר של האסטרונאוטים במשימה. נכון לעכשיו 601 בני אדם הגיעו לחלל.
"זה היה שיגור נהדר, יותר טוב ממה שדמיינו", אמר צ'ארי, זמן קצר לאחר שיגור החללית.
3 צפייה בגלריה
שניות אחרי השיגור
שניות אחרי השיגור
שניות אחרי השיגור
(צילום: EPA)
התושבים באזור בסיס החלל בקייפ קנוורל זכו לשיגור מדהים, כאשר משגר הפלקון 9 של חברת SpaceX רעם בין עננים בדרך לחלל, ואור חזק האיר את שמי הלילה באזור השיגור. מדובר בשיגור הרביעי המאויש של חללית שייצרה SpaceX לתחנת החלל הבינלאומית, והטיסה המאוישת החמישית של החברה, לאחר שלפני כמה שבועות שוגרה הטיסה הפרטית הראשונה, Inspiration4, שבה לא היו אסטרונאוטים שהוכשרו לתפקיד. ארבעת אנשי הצוות של המשימה הפרטית שהו כשלושה ימים בחלל והם לא הגיעו לתחנת החלל הבינלאומית. למעשה, ב-18 החודשים האחרונים שיגרה החברה של אילון מאסק 18 בני אדם לחלל.
כאמור, השיגור לחלל נדחה כמה פעמים, ובשל כך האסטרונאוטים ששוגרו לפנות בוקר לא נפגשו בחלל עם האסטרונאוטים של המשימה הקודמת, כפי שנהוג בדרך כלל. ביום שני נחתו במי האוקיינוס האטלנטי ארבעה אסטרונאוטים - שני אמריקנים, צרפתי ויפני - ששהו בתחנת החלל הבינלאומית כחצי שנה. הסיבה הראשונה לדחיית השיגור, שיצא לפועל לפנות בוקר, הייתה בעיה רפואית של אחד האסטרונאוטים. בנאס"א לא אמרו במי מדובר ומאיזו בעיה הוא סבל, אך הם אמרו כי לא מדובר בקורונה ושאיש הצוות החלים לחלוטין.
3 צפייה בגלריה
רגע השיגור
רגע השיגור
רגע השיגור
(צילום: EPA)
לאחר מכן נדחה השיגור בשל תנאי מזג אוויר. גם בזמן השיגור ירד גשם והצופים הצטופפו מתחת למטריות כדי לצפות בחללית עושה את דרכה לחלל. השיגור יצא בסופו של דבר לפועל לאחר שהגשם נפסק.
הרשימה של 600 בני האדם ששהו בחלל כוללת בין היתר אנשים כמו השחקן ויליאם שאטנר (קפטן קירק ממלחמת הכוכבים), ששהה כמה דקות בחלל בחודש שעבר - ועד לאסטרונאוטים אמריקנים וקוסמונאוטים רוסים שהיו כמעט שנה ברציפות בתחנת החלל הבינלאומית. העלייה במספר תיירי החלל, שכללה גם את המיליארדרים ג'ף בזוס וריצ'רד ברנסון, סייעה להעלות את המספר ל-600.
3 צפייה בגלריה
ארבעת האסטרונאוטים נפרדים מהמשפחות לפני השיגור, כשבחוץ גשום
ארבעת האסטרונאוטים נפרדים מהמשפחות לפני השיגור, כשבחוץ גשום
ארבעת האסטרונאוטים נפרדים מהמשפחות לפני השיגור, כשבחוץ גשום
(צילום: EPA)
למעשה, מדובר בעשרה בני אדם בממוצע שמגיעים לחלל מדי שנה מאז 1961, אך בשל תיירות החלל והטיסות שמפעילות חברות בלו אורייג'ן ווירג'ין גלקטיק ולמעשה גם SpaceX, המספר צפוי לעלות באופן חד בשנים הקרובות.