יש שרברב בחלל? ארבעת האסטרונאוטים שצפויים לחזור בשבוע הקרוב לכדור הארץ, לאחר ששהו כחצי שנה בתחנת החלל הבינלאומית, יאלצו לשהות כ-20 שעות כשלגופם חיתולים, לאחר שהשירותים בחללית של SpaceX, שאיתה הם ינחתו באוקיינוס האטלנטי ביום שני, התקלקלו.
האסטרונאוטית מייגן מקארתור אמרה כי זהו מצב "לא אופטימלי", אך ניתן לשרוד במצב כזה. מקארתור, שחגגה בחודש אוגוסט את יום הולדתה ה-50 בחלל, צפויה לחזור לכדור הארץ יחד עם האסטרונאוט הצרפתי תומס פסקה, שיין קימברו האמריקני ואקיהיקו הושידה היפני. הארבעה צפויים "לבלות" בחללית במשך כ-20 שעות כשלגופם חיתול, מרגע סגירת הפתח של החללית ועל הנחיתה המתוכננת ביום שני. על פי לוחות הזמנים מחר (יום א') ב-17:45 (שעון ישראל) ייסגר הפתח של החללית וארבעת האסטרונאוטים אמורים לנחות ביום שני ב-14:14.
1 צפייה בגלריה
קימברו, מקארתור, פסקה והושידה, לפני החזרה לכדור הארץ
קימברו, מקארתור, פסקה והושידה, לפני החזרה לכדור הארץ
קימברו, מקארתור, פסקה והושידה, לפני החזרה לכדור הארץ
(צילום: נאס"א)
"טיסות לחלל מלאות בהמון אתגרים קטנים", אמרה האסטרונאוטית האמריקנית לעיתונאים. "זה רק עוד אתגר אחד שנתקלנו בו ונטפל בו במשימה שלנו. אז אנחנו לא יותר מדי מודאגים מזה".
מהנדסים קבעו שהחללית לא נפגעה מהתקלה במערכת השירותים והיא בטוחה לטיסה חזרה לכדור הארץ. לכן, האסטרונאוטים יצטרכו להסתמך על מה שנאס"א מתארת ​​כ"בגדים תחתונים" סופגים.
האסטרונאוט הצרפתי פסקה אמר לכתבים כי ששת החודשים האחרונים היו אינטנסיביים בתחנת החלל הבינלאומית. הוא סיפר כי האסטרונאוטים ערכו סדרה של הליכות חלל על מנת לשדרג את רשת החשמל של התחנה, נכחו בתקרית לא נעימה שבה הופעלו בטעות מנועים של חללית רוסית שגרמו לסחרור התחנה, וגם אירחו שחקנית קולנוע רוסית ובמאי - שלראשונה צילמו סרט בחלל.

אגב, גם לאחר שהמריאו לחלל עברו ארבעת האסטרונאוטים חוויה לא כל כך נעימה. בזמן שהיו בדרכם לתנומה קצרה, הורו להם בנאס"א ללבוש בחזרה את חליפות החלל שלהם מחשש לאפשרות של התנגשות עם פסולת חלל (הסרטון למעלה). זמן קצר לאחר מכן הודו בפיקוד החלל האמריקני כי מדובר היה בהתרעת שווא - לא הייתה פסולת, וגם לא איום.
במקביל, לאחר סדרה של פגישות שנערכו אתמול, החליטו מנהלי המשימה להחזיר את מקארתור ושלושת האסטרונאוטים הנוספים - השוהים בתחנת החלל הבינלאומית מאז סוף חודש אפריל, לפי שהמחליפים שלהם שוגרו לחלל. השיגור של המשימה הבאה בחללית של SpaceX נדחה כבר יותר משבוע בשל תנאי מזג אוויר וגם בגלל בעיה רפואית, שלא פורסמה, של אחד מארבעת האסטרונאוטים המיועדים להגיע לתחנת החלל. בנאס"א הדגישו כי לא מדובר בקורונה.
נכון לעכשיו השיגור של ארבעת המחליפים צפוי ליום שלישי. מדובר בקיילה ברון, ראג׳ה צ'ארי ותומאס מרשברן - שלושתם מסוכנות החלל האמריקנית ומתיאס מאורר מגרמניה. הארבעה יטוסו בחללית אחרת.