גן חיות בצפון רצועת עזה נפגע ככל הנראה לפני הפסקת האש בהפצצות צה"ל, וחיות השתחררו מהכלובים. בחסות ההפוגה, הובא וטרינר מטעם צה"ל ללכוד אותן, הוא הצליח והן הורדמו והועברו לטיפול. הכוונה היא להשיבן לעזה בגמר המלחמה.
הסרטון, שבו נראית קבוצה של בבונים מסתובבת חופשי סמוך לגן החיות, צולם ביומיים האחרונים:

מוקדם יותר השבוע פורסם באל ג'זירה כי 90% מבעלי החיים בגן החיות שמפעילה עיריית עזה - מתו. ראש העיר עזה, יחיא אלסראג', האשים את ישראל, שמנעה מלהגיע לגן החיות על מנת לטפל בבעלי החיים. הוא אמר כי באחד המקרים, שני עובדי עירייה ניסו להגיע בכל זאת לגן החיות, אך לעברם נפתח אש - ואחד מהם נפצע.
"90% מבעלי החיים מתו", אמר מוקדם יותר השבוע רפעת אל-חריר, אחד מהמתנדבים שבגן החיות, שהגיע למקום במהלך הפסקת האש. הוא הראה פגרים של בעלי חיים, בין היתר של עיזים, בבונים, זאבים, צבועים ועוד. בין אלו ששרדו בינתיים ניתן לראות אריה, יענים, סוס וזאב שהתרוצץ ללא הרף בתוך הכלוב שלו. "הוא מפוחד ולכן הוא רץ ככה", אמר המתנדב.
מרבית החיות בגני החיות בעזה הוברחו לרצועה באמצעות מנהרות על גבול מצרים. ב-2015 פורסם כי ישנם יותר מ-45 אריות ברצועה שחיים בגני חיות מאולתרים ואפילו בבתים פרטיים, ולרוב מטופלים בידי צוותים שאינם מיומנים לכך.