בית המשפט השלום בחדרה דחה את בקשתו של הבעלים של יער האיילים, משה אמיתי, להחזיר לו את האיילים שהחרימה רשות הטבע והגנים. האיילים הוחרמו לאחר שאמיתי נעצר בחשד ששחט איילים תמורת כסף, והרשות החרימה את חלקם, כפי שנחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". ברשות הטבע והגנים צפויים להגיש בקרוב כתב אישום נגד אמיתי.

ברשות הטבע והגנים התנגדו לבקשה והבהירו כי בכוונתם לשלול ממנו את ההיתר שניתן לו להחזיק באיילים, שכן העבירה המיוחסת לו היא שחיטת אייל אדום שהוחזק בחווה שבבעלותו, בכוונה לסחור בבשרו תמורת כסף. מעשה זה, טענו, והמעשים שנלוו לו לפני ואחרי השחיטה, מעלים חשדות להתעללות והתאכזרות בבעל חיים, פגיעה וסחר בערך טבע מוגן, ציד חיית בר מוגנת וסחר בה. ברשות הסבירו כי הוא כבר הורשע בעבר אך הם החליטו לתת בו אמון, אותו הפר באופן בוטה ונלוז.
בדיון בבקשה טענה הרשות כי מדובר למעשה ב"רוצח איילים שיטתי", המבקש להציג את החווה שבבעלותו כעסק תיירותי ייחודי, אך בפועל משתמש בו כעלה תאנה לעסק שבמהלך 10-8 השנים האחרונות לפחות, הוא שוחט בו איילים תוך ניצול ההיתר שהם עצמם נתנו.
1 צפייה בגלריה
אחד האיילים שנלקח מיער האיילים
אחד האיילים שנלקח מיער האיילים
אחד האיילים שנלקח מיער האיילים
(צילום: רשות הטבע והגנים)
בית המשפט קבע כי יש להכריע בין זכות הפרט לשמירה על קניינו, לבין הדאגה לשלומם של בעלי חיים וזכותה של החברה למניעת עבריינות חוזרת כלפיהם.
השופטת רקפת סגל-מוהר ציינה כי יש בידי הרשות ראיות ברורות לביסוס החשדות נגדו. לדברי השופטת, "הוא הודה בכך ששחט את האיילה שתצלומיה ותצלומי מקום שחיטה, שחיטה אשר על פי הראיות בוצעה באופן לא מקצועי, תוך התעללות וגרימת סבל קשה, בין אם במקרה המסויים הזה נעשה הדבר למען בצע כסף ובין אם לאו, זעזעו והעציבו אותי עד מאוד. במיוחד לנוכח העובדה שמי ששחט אותה באופן הזה הוא אותו אחד שאמור היה לטפל בה ולדאוג לשלומה".
בחקירתו, לאחר שנעצר, הודה אמיתי כי מאז שהורשע "שחט רק איילים נקודים ולא אדומים" ובהמשך טען כי עשה זאת "רק פעם אחת". השופטת קבעה כי קיים חשש ממשי לשלום האיילים שנתפסו.