מאות ואולי אפילו אלפי דגים מתים נראו בימים האחרונים באחד מחופי חדרה. במקום גם פגר של צב ים, אך ברשות הטבע והגנים מבהירים כי אין לו קשר למותם של הדגים. במשרד להגנת הסביבה אמרו כי מדובר בדגים שהשליכו דייגים, כיוון ש"הם אינם מסחריים".

שלי גולדשמיט, בלוגרית טיולים מקבוצת "אל תבואו יהיה כיף", סיפרה בכאב: "הבוקר ירדתי לכיוון חוף חדרה, שזה חוף יפהפה. כשירדתי לחוף ראיתי כמויות של דגים מתים על החוף, מדובר באלפי דגים. המשכתי ללכת, ראיתי גם צב ים מת על החוף. הבנתי שהיה זיהום שגרם לכך".
2 צפייה בגלריה
דגים מתים בחוף בחדרה
דגים מתים בחוף בחדרה
דגים מתים בחוף בחדרה
(צילום: שלי גולדשמיט, קבוצת "אל תבואו יהיה כיף")
2 צפייה בגלריה
צב ים מת בחדרה
צב ים מת בחדרה
צב הים המת, שנסחף אל החוף לפני כמה ימים
(צילום: שלי גולדשמיט, קבוצת "אל תבואו יהיה כיף")
גולדשמיט הוסיפה: "זה מחזה ממש נורא ומזעזע. זו לא פעם ראשונה שיש תופעה כזו נוראית, שיש אלפי דגים מתים על החוף. זה בוקר עצוב".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "בימים האחרונים התקבלו דיווחים על דגים מתים בחוף חדרה. התמונות נשלחו לחברה לחקר ימים ואגמים, שזיהה אותם כסיכניים וקיפוניים צעירים. הגודל הקטן של הדגים מרמז שמדובר בשלל שהושלך מאחת מסירות הדיג".
במשרד הסבירו כי "דגים שאינם מסחריים או שהם בגודל קטן מדי לשיווק מושלכים לרוב לים על-ידי דייגים. מדי פעם שלל מושלך זה נשטף אל החוף. לא ידוע למשרד להגנת הסביבה או לרשויות האחרות על זיהום באזור שיכול היה לגרום לתמותת הדגים".