נפתח את מבזק החדשות הטובות עם פינתנו – מה זה? ובכן, תסתכלו טוב, זה דג. ולא סתם דג, אלא דג נדיר ומוזר במיוחד, שנשטף לחוף ליד סן דייגו שבדרום-מערב מדינת קליפורניה - ועורר תדהמה.
הדג נסחף כשהוא מת ונראה דיי מפחיד למראה. גודלו כ-33 סנטימטרים, שיניו חדות וצבעו שחור. כשהמצילים גילו אותו, הם הבינו מיד שהם נתקלו בדג יוצא דופן והתקשרו למומחים שיבואו לבחון.
ואכן, מדובר בדג ממשפחת החכאים הכדוריים, דגים השוכנים במצולות האוקיינוס וגופם מזכיר צורת כדור. מה שמוזר ומעניין הוא שהדג הזה כל כך נדיר עד שהוא כמעט אף פעם לא נצפה בטבע, ורק בשנה האחרונה – שלושה כאלה נשטפו אל חופי קליפורניה. החוקרים לא יודעים מדוע זה קורה.
3 צפייה בגלריה
הדג המוזר
הדג המוזר
הדג המוזר
((Ben Frable / Scripps Institution of Oceanography))



בן פרבל, מנהל איסוף הדגים במכון סקריפס לאוקיינוגרפיה, שגם תיעד את הדג, אמר כי מדובר בצירוף מקרים ששלושה דגים כאלו נמצאו לאחרונה ואין הדבר אומר שהמין בסכנה. לדבריו, באחד משלושת המקרים - הדג לא נמצא על ידי המדענים, לאחר שאדם זיהה אותו, ולכן החוקרים אומרים כי אין סיבה לדאגה בשלב זה.
וממעמקי הים - לחלל. בנאס"א לא שוכחים את האסטרונאוטים שנמצאים כ-400 ק"מ מעלינו בתחנת החלל הבינלאומית והם הכינו להם מטען מיוחד וחגיגי.
3 צפייה בגלריה
האוכל המיוחד בדרך לאסטרונאוטים
האוכל המיוחד בדרך לאסטרונאוטים
האוכל המיוחד בדרך לאסטרונאוטים
(צילום: SpaceX)
מה הוא כולל? אז כמובן, אספקה וציוד לניסויים מדעיים המתבצעים בחלל, בין היתר בנושאי מחלות כמו פרקינסון וטרשת נפוצה, אבל גם – ולא פחות חשוב – ארוחות חג, לרגל חגיגות חג המולד והסילבסטר.
מה בתפריט? הודו, מק אנד צ'יז, שעועית ירוקה ופטריות. ולקינוח: מגוון מטעמים עם חמוציות, תפוחים, דובדבנים ואוכמניות. ארוחת החג שוגרה ב-12:06 בצהריים בחללית דרגון של SpaceX.
ולסיום, תגידו שלום לגור טפיר חדש שנולד בגן החיות בבלגיה. מדובר בגור זכר ראשון לאמא נאקל, ואח רביעי לשלוש אחיותיו.
3 צפייה בגלריה
תגידו שלום
תגידו שלום
תגידו שלום
(צילום: רויטרס)
המתוק הקטן נראה בצילומיו הראשונים תוסס ושובב, והוא צמוד לאמו ממנה הוא יונק. מדובר בטפיר מסוג אסייתי, מין הנמצא בסכנת הכחדה, כך שזה מרגש במיוחד לראות המלטה שכזאת, במיוחד לאחר היריון ארוך במיוחד של כ-400 ימים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי