רמות חמצן נמוכות בנהר ארוך באוסטרליה גרמו למוות המוני של דגים, בחלק מרוחק במדינת ניו סאות' ויילס. כך הודיעו בסוף השבוע הרשויות במדינה.
מיליוני דגים נמצאו בנהר דרלינג, ליד העירייה מננדי, כ-1,000 ק"מ מערבית לעיר סידני. מדובר בנהר שנובע בדרומה של מדינת קווינסלנד, באזור הקרוי דרלינג דאונס, וזורם לאורך 1,472 ק"מ לכיוון דרום מערב עד להתמזגותו עם נהר מארי, הנשפך לאוקיינוס בקרבת אדלייד.
2 צפייה בגלריה
המוני דגים מתים בנהר
המוני דגים מתים בנהר
המוני דגים מתים בנהר
(צילום: גרהאם מק'קראב / AFP)
מדובר במקרה מוות המוני נוסף של דגים, לאחר שבאותו אזור מתו המוני דגים בשנים 2018 ו-2019, ככל הנראה בשל איכות ירודה של מים ושינויי טמפרטורה פתאומיים.
במחלקת התכנון והסביבה של מדינת ניו סאות' ויילס הודיעו כי "רמות החמצן בנהר מהוות סכנה לבריאות הדגים באזור". עוד נמסר כי "יש מספר רב של מקרי מוות של דגים בנהר דרלינג בין אגם וותרל לעיירה מננדי".
צילומים שפורסמו ברשתות החברתיות תיעדו סירה מנווטת דרך אלפי דגים מתים, המכסים את כל פני הנהר.
2 צפייה בגלריה
הסירה מנווטת בין הדגים המתים
הסירה מנווטת בין הדגים המתים
הסירה מנווטת בין הדגים המתים
(צילום: גרהאם מק'קראב / AFP)
סוכנות התכנון והסביבה הממלכתית הזהירה כי רמות החמצן בנהר עלולות לרדת עוד יותר בסוף השבוע עם עליית הטמפרטורות, לפני שהתנאים הקרירים יותר יחזרו בשבוע הקרוב. בסוכנות הסבירו כי הטמפרטורות הגבוהות גרמו ל"לחץ נוסף למערכת, שחוותה תנאים קיצוניים מהצפות בקנה מידה רחב". בסוף השבוע נמדדו באזור 41 מעלות.
גרהאם מק'קראב, תושב העיירה שלידה נמצאו הדגים המתים, אמר ל-BBC: "אתה יכול פשוט לדמיין שאתה משאיר דג במטבח שלך להירקב עם כל הדלתות סגורות וללא מזגן, ויש לנו מיליונים כאלה".
אותו תושב הוסיף בריאיון כי תושבי העיירה הקטנה משתמשים במי הנהר למקלחת ולשטיפת כלים. "כעת אנשים לא יוכלו להשתמש שוב במים האלה לצרכים הבסיסיים האלה", הוא אמר.