החללית Solar Orbiter תיעדה את השמש בתחילת החודש ממרחק של 75 מיליון ק"מ בלבד.
2 צפייה בגלריה
השמש ממרחק 75 מיליון ק"מ
השמש ממרחק 75 מיליון ק"מ
השמש ממרחק 75 מיליון ק"מ
(צילום: סוכנות החלל האירופית)
בהודעת סוכנות החלל האירופית נכתב כי התמונות צולמו כאשר Solar Orbiter הייתה באמצע הדרך בין כדור הארץ לשמש. בסוכנות החלל האירופית אמרו כי היה צורך ב-25 תמונות בודדות, ברזולוציה גבוהה מאוד, כדי לכסות את השמש כולה.
התמונות צולמו בזו אחר זו, והתמונה המלאה - שפורסמה בסוף השבוע - צולמה במשך יותר מארבע שעות.


החללית של סוכנות החלל האירופית, ששוגרה לחלל בפברואר 2020 ועלותה הייתה 1.5 מיליארד דולר, הצטרפה לגשושית הסולארית "פארקר" של נאס"א (ששוגרה ב-2018). הגשושית תיעדה גם היא את השמש ממרחק של 77 מיליון ק"מ. בניגוד לפארקר, סולאר אורביטר לא יחדור את העטרה של השמש, אלא ינוע במסלול מיוחד שיקרב אותו אל שני הקטבים של השמש, שעד היום מעולם לא צולמו.
לפי סוכנות החלל האירפית, בשבת האחרונה בשעה 14:50 (שעון ישראל) עברה החללית במרחק של 48.3 מיליון ק"מ בלבד מהשמש. זה היה המרחק הקרוב ביותר שלה מהשמש עד כה.
בשיא הקרבה, כך על פי סוכנות החלל האירופית, סולאר אורביטר תהיה במרחק של 42 מיליון ק"מ מהשמש, בתוך המסלול של כוכב חמה. בניגוד לפארקר של סוכנות החלל האמריקנית, במקרה של סולאר אורביטר החשיבות אינה המרחק מהשמש, אלא המקום - הקטבים של השמש.
2 צפייה בגלריה
שיגור הטיל אטלס עם רכב החלל סולאר אורביטר שיצפה בקטבים של השמש
שיגור הטיל אטלס עם רכב החלל סולאר אורביטר שיצפה בקטבים של השמש
הדמיה של סולאר אורביטר
(צילום: AFP)
משקלה של סולאר אורביטר 1,800 ק"ג, והיא עברה ליד נוגה בדצמבר 2020 ואחר כך גם בשנה שעברה. בהמשך החללית חלפה ליד כדור הארץ והיא השתמשה בכוח הכבידה של כוכבי הלכת כדי לשנות את מסלולה. החקר המדעי החל לפני כמה חודשים וזה היה המפגש הקרוב הראשון שלה עם השמש. מעתה, כך על פי התכנון, החללית תתעד את השמש כל חצי שנה.