2 צפייה בגלריה
הצב והשפירית
הצב והשפירית
הצב והשפירית
(צילום: צחי פינקלשטיין)

הצילום שהשאיר את הגולשים פעורי פה: צלם הטבע, צחי פינקלשטיין, פרסם אמש (יום ד') תמונה מדהימה, שבה נראית שפירית מעל צב. התמונה צולמה בעמק יזרעאל. פינקלשטיין כתב: "הצב המחייך. שפירית שהתיישבה לו על קצה האף גרמה לו לחייך בפליאה". הצילום פורסם בדף הפייסבוק של פינקלשטיין ובדפים נוספים והוא זכה לאלפי סימני "אהבתי".
בריאיון ל-ynet אמר פינקלשטיין כי התמונה צולמה ביום שני השבוע, בזמן שהיה במסתור סמוך למאגר מים. "ראיתי את שני בעלי החיים והחלטתי שהולך להיות כאן מצב מעניין", הוא שיחזר. "כיוונתי את המצלמה ואכן מה שקרה התממש. הצב ממש שיחק עם השפירית. אנשים חושבים שהוא ניסה לאכול אותה, אבל זה לא קרה. היא נחתה עליו, עפה, חזרה אליו. הוא התלהב כמו ילד קטן, ובתמונה נראה כאילו הוא מחייך".
פינקלשטיין זכה לפני כשנה במקום הראשון בקטגוריית "ציפורים בתעופה", בתחרות הבינלאומית "צלם הציפורים של השנה". בריאיון ל-ynet, סיפר אז הצלם כי "הסיסים שותים תוך כדי תעופה, ואני רציתי לצלם אותו מבצע את הפעולה הזאת. מכיוון שזו ציפור קטנה מהירה ומאד תזזיתית, הצילום שלה מאוד מאתגר. הוא דורש הרבה עבודה קשה ושעות של ישיבה במסתור בתוך המים".
2 צפייה בגלריה
THIRSTY
THIRSTY
הצילום שזיכה את צחי פינקלשטיין בפרס בשנה שעבר
(Tzahi Finkelstein, Israel)
צלם הטבע הוסיף לגבי התמונה שזכתה בתחרות לפני כשנה: "בתקופת הקורונה יצאתי לחל״ת, והחלטתי לנסות ולצלם את התמונה גם בגלל שרציתי לצלם צילום פורץ דרך. מכיוון שזו ציפור נודדת קיים, חלון זמן מסוים בו אפשר לנסות ולצלם הגעתי, למקום במשך כחודש וחצי יום יום כאשר אני מנסה כל מיני שיטות, פוסל את מה שלא עובד ומתקדם. הצלחתי לצלם את התמונה בשעה האחרונה ביום האחרון. יום לאחר שצילמתי את התמונה, הסיסים כבר לא היו שם. ארצה גם להודות לשמוליק אנג׳ל, גדי שמילה ואלי אדלשטיין, שסייעו לי עם צילום התמונה".