ממשל ביידן החזיר את ההגנה על כמה בעלי חיים, המצויים בסכנת הכחדה, לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביטל את ההגנה על חלק מהם ב-2019. הדבר מעניק לממשלה הפדרלית יותר מרחב פעולה להגדיר צמחים או בעלי חיים כמאוימים או בסכנת הכחדה.
חוק המינים בסכנת הכחדה נחתם בחוק על ידי הנשיא ריצ'רד ניקסון ב-1973. ממשל ניכסון חוקק את החוק כדי לסייע להצלת העיטם לבן-ראש, הקונדור הקליפורני ועוד מספר רב של בעלי חיים וצמחים שנמצאים על סף הכחדה וחיים בארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
עיטם לבן ראש
עיטם לבן ראש
עיטם לבן ראש
(צילום: shutterstock)
בשנת 2019 ממשל טראמפ ערך שינויים בחוק להגנת המינים המצויים בסכנת הכחדה, כדי לסייע בין היתר לתעשיית הנפט, הגז וכריית הפחם - שהוגבלו כתוצאה מהחוק.
בארגוני הסביבה בירכו את ממשל ביידן. "תיקונים אלה מדגישים את המחויבות שלנו להשתמש בכל הכלים הזמינים כדי לסייע בעצירת ירידת מספר בעלי החיים ולייצב אוכלוסיות של המינים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר", אמרה מנהלת שירות הדגה וחיות הבר של ארצות הברית, מרתה וויליאמס.
המהלך של ממשל טראמפ לפני חמש שנים - זכה לביקורת מצד ארגוני סביבה ופעילים למען בעלי החיים - שטענו כי הוא מעדיף כסף על הסביבה. שר המסחר בתקופת טראמפ, וילבור רוס, אמר אז לתקשורת כי התיקונים מתאימים בדיוק למנדט של הנשיא דאז להקלת הנטל הרגולטורי על הציבור האמריקני, "מבלי לוותר על יעדי הגנה והתאוששות".
2 צפייה בגלריה
הקונדור הקליפורני
הקונדור הקליפורני
הקונדור הקליפורני
(צילום: shutterstock)
ברוס וסטרמן, היו"ר הרפובליקני של ועדת בית הנבחרים למשאבי טבע, דחה את השינוי ואמר כי חוק המינים בסכנת הכחדה הוא "חתיכת חקיקה מיושנת". "ביידן מבטל כעת רפורמות חיוניות", הוא אמר בהצהרה. "הכללים האלה הם במקרה הטוב עמדה פוליטית".
מנגד - ג'ון קלבלי, סגן נשיא בכיר לענייני ציבור בשירות הדגה וחיות הבר, בירך על המהלך. "הצעדים של ממשל ביידן-האריס היום לחיזוק חוק המינים בסכנת הכחדה, להבטיח שהמדע נמצא במרכז ההחלטות להגנה על חיות הבר, הם חדשות נהדרות עבור כל הטבע", הוא אמר