2 צפייה בגלריה
תרנגולי הודי
תרנגולי הודי
תרנגולי הודי
(צילום: shutterstock)
שפעת עופות התגלתה היום (שלישי) בתרנגולי הודו מלול בקיבוץ שלוחות, שבעמק המעיינות ליד בית שאן. מדובר במקרה ראשון לחורף הנוכחי. המחלה התגלתה בקרב התרנגולים בעת שהיו במשחטה באזור. בשר התרנגולים נעצר במשחטה ולא שווק לחנויות.
המשחטה וכן כל הלולים בטווח של עד 10 ק"מ מהלול המדובר נמצאים בהסגר. מתוצאות הבדיקות עולה כי הזן שהתגלה הוא H5N1, אותו הזן שהתפשט בשנה שעברה ובסופו של דבר גרם למותם של יותר ממיליון תרנגולים ואווזים וכ-8,000 עגורים.
2 צפייה בגלריה
עובדי משרד החקלאות מפנים פגרי עגורים באגמון החולה
עובדי משרד החקלאות מפנים פגרי עגורים באגמון החולה
עובדי משרד החקלאות מפנים פגרי עגורים באגמון החולה בחורף שעבר
(צילום: AP)
על מנת למנוע את התפשטות המחלה, פועל משרד החקלאות בהתאם לנהלי העבודה הקבועים הנוגעים לטיפול בשפעת העופות. בנוסף, משרד החקלאות עדכן בנושא את משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים, ונמצא עמם בקשר בכל הנוגע להגברת הערנות בדבר העברת המחלה באמצעות עופות בר.
במשרד החקלאות ציינו כי ניתן להמשיך ולצרוך בשר עוף וביצים, אך יש להקפיד ולרכוש ביצים אך ורק בנקודות מכירה ושיווק מסודרות. הביצים חייבות להיות מסומנות וארוזות בקרטון או בניילון מכל צד. בנוסף לכך, יש לצרוך ביצים ובשר עוף רק לאחר שבושלו/ נאפו/ טוגנו היטב. כמו כן, משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח, ובכך להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.