בזמן שהלוחמים והכלבים של יחידת עוקץ מבצעים פעילות חשובה ברצועת עזה, בגילוי מחבלים וחומרי נפץ, אירעה השבוע טרגדיה במהלך אימון במתקן של היחידה במרכז הארץ.
ל-ynet נודע כי במהלך אימון של היחידה - נאלץ לוחם להרוג כלב, שתקף אותו. מפרטי האירוע עולה כי בזמן האימון היה המפקד עם הכלב לבדו. מתחקיר ראשוני עולה כי אם המפקד לא היה הודף את הכלב התוקף, הלוחם היה נפצע באופן חמור מאוד. עדיין לא ברור כיצד הרג החייל את הכלב, והאם היה ניתן למנוע את התקרית המצערת.
2 צפייה בגלריה
אימון של יחידת עוקץ. ארכיון
אימון של יחידת עוקץ. ארכיון
אימון של יחידת עוקץ. ארכיון
מדובר צה"ל נמסר: "מדובר באירוע מצער וחריג, במהלכו כלב ביחידת עוקץ תקף בזמן אימון את אחד המפקדים, באופן שבו נשקפה סכנה למפקד. מתוך תגובה אינסטנקטיבית והגנה עצמית, הדף המפקד את הכלב ופגע בו. הכלב פונה מיידית לטיפול על ידי הצוות הוטרינרי של היחידה, ולאחר כמה שעות נקבע מותו".
עוד נמסר מדובר צה"ל כי "יחידת עוקץ מתייחסת לאילוף ולטיפול בכלביה במלוא הרצינות, האחריות והמסירות". בדובר צה"ל לא פירטו על אודות האופן שבו נהרג הכלב.
כאמור, לוחמי יחידת עוקץ וכלביהם מחטיבת המרום מלווים את הכוחות הלוחמים ברצועת עזה. במספר רב של מקרים נשלחו כלבי היחידה לסריקה ראשונית בטרם פשיטת הכוחות הלוחמים על תשתיות טרור, זיהו איומים מסוגים שונים ובכך מנעו פגיעה בכוחותינו. בנוסף, הכלבים ממפים בתים, ומאתרים אמצעי לחימה וחומרי נפץ.
2 צפייה בגלריה
גנדי
גנדי
ארבעה מהכלבים הגיבורים של יחידת עוקץ, שנהרגו בפעילות ברצועת עזה, במהלך "חרבות ברזל"
(צילום: דובר צה"ל)
במהלך הפעילות ברצועת עזה נהרגו כמה כלבים של היחידה, וכמה מהם נפצעו כתוצאה מפיצוץ חומרי נפץ. אחד הכלבים שנהרגו שהה במבנה שבו הוחזקו שלושת החטופים, שנורו בשוגג על ידי כוח צה"ל בשג'עאיה.