צה"ל בדק את תוכן מצלמת הגו-פרו שהייתה על כלב עוקץ שנהרג בהיתקלות בשג'אעיה, מה שהוביל לפתיחה מחודשת של התחקיר על הירי בשלושת החטופים הישראלים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה.
2 צפייה בגלריה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים,  אלון שמריז, סאמר טלאלקה
יותם חיים, אלון שמריז וסאמר טלאלקה
הכלב שעליו הייתה המצלמה נהרג בהיתקלות של סיירת גולני בשג'אעיה ב-10 בדצמבר, במבנה שבו ניהל הכוח קרב עם מחבלים. המצלמה התגלתה רק ב-18 בדצמבר - שלושה ימים אחרי הירי בחטופים. הכלב נורה ונהרג לאחר שנשלח למבנה, אך המצלמה המשיכה לפעול ולהקליט. החטופים, כך מעריכים בצה"ל, הוחזקו במבנה - שנמצא כק"מ מהמקום שבו הם נהרגו. לא מדובר על המבנה שבו היו שלטי ה-SOS שהכינו.
בצבא מעריכים שבהיתקלות שבה נהרג הכלב נהרגו גם המחבלים ששבו את השלושה. בהקלטות מהמצלמה נשמעו צעקות "הצילו" במהלך הירי על הכלב, וגם צעקות "חטופים". ככל הנראה בהקלטה נשמעה גם צעקה עם שמו של אחד משלושת החטופים. ייתכן שהלוחמים של סיירת גולני שמעו מילים בעברית, אך הם היו משוכנעים שמדובר במחבלים שירו עליהם.
2 צפייה בגלריה
שלטים עם קריאות לעזרה ברצועת עזה, בסמוך לאירוע בו נורו החטופים הישראלים על ידי כוחות צה"ל
שלטים עם קריאות לעזרה ברצועת עזה, בסמוך לאירוע בו נורו החטופים הישראלים על ידי כוחות צה"ל
השלטים שהכינו הישראלים
(צילום: דובר צה"ל )
בצבא העריכו שהמחבלים אכן ביצעו בהיתקלות הזו הטעיה, אך החטופים בכל מקרה שרדו, הצליחו לברוח מהמקום וככל הנראה צעדו במשך חמישה ימים לבדם בשכונה. הם הכינו שלטי "הצילו, 3 חטופים" ו-"SOS" משאריות מזון במבנה שאליו הגיעו, ובסמוך אליו גם נהרגו. ב-15 בדצמבר, יום שישי, הם יצאו החוצה כשהם ללא חולצות ואוחזים בדגלים לבנים, ובכל זאת נורו למוות על-ידי כוח שהחשיבם בטעות למחבלים.
בצה"ל אומרים כי בחומרים שהוקלטו אין צילום של שלושת החטופים, אלא רק הקלטה של קולם. אתמול קיים הרמטכ"ל הרצי הלוי תחקיר, שבימים הקרובים יגיע לידי סיכום. צה״ל עדכן את שלוש המשפחות במידע זה וימשיך לעדכנן לאחר סיכום התחקיר.