אתמול (יום א') מת במפתיע הקרנף רובי בספארי ברמת גן, והוא רק בן שנתיים. בספארי לא יודעים עדיין מה גרם למותו של הקרנף הצעיר, וגופתו נשלחה לנתיחה כדי לנסות לברר מהן נסיבות המוות.

בריאיון ל-ynet radio התייחסה שירה ענבר דנין, ראש מחלקת הסוואנה האפריקנית בספארי, למות הקרנף. היא סיפרה כי על מצבו בימים האחרונים. "שמנו לב שרובי לא מגיע לאכול. הוא ביום-יומיים האחרונים נחלש וניסינו לעזור לו כמה שיכולנו. ניסינו לעודד אותו לאכול והוא היה במעקב מאוד צמוד ולצערי הוא לא שרד". היא הוסיפה שזה מצב מאוד חריג: "באופן כללי בעלי חיים בדרך כלל אוכלים. אם הם לא אוכלים, זה סימן שהם לא מרגישים טוב ולכן מאוד דאגנו לו".
לאחר מותו של רובי, שנקרא על שמו של נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, נותרו בספארי תשעה קרנפים - ביניהם הוריו של רובי, ריהאנה ועטרי (43), הקרנף המבוגר במקום. לדברי דנין, קרנפים בגני חיות יכולים לחיות 50-40 שנה.


בספארי עדיין לא יודעים מה גרם למותו של רובי, ולדברי דנין הוא לא סבל מבעיות רפואיות. "אני לא יכולה לנסות אפילו להניח מה קרה", היא אמרה והוסיפה כי היא לא פוסלת על הסף את האפשרות שהקרנף הצעיר אכל מזון שהשאירו מבקרים.
לגבי האפשרות שמדובר בבעיה רפואית, שאיתה נולד רובי, אמרה דנין: "ניסינו להתייעץ עם מומחים בעולם, ואני יודעת שיש דברים דומים שקרו במקומות אחרים, ולא הצליחו לגלות מה היה. אבל אנחנו כן ננסה. זה מה שאנחנו עושים עכשיו".
בספארי אמרו כי רובי הקרנף היה אהוב מאוד על הקרנפים וגם על המטפלים. "הוא למד להיות גברבר צעיר, אהב לשחק עם אחותו רייני ולהתפלש בבוץ של האגם עם אמו. כולם בספארי עצובים וכואבים", נמסר. הקרנפים בספארי הם חלק מתוכנית הרביה האירופאית לקרנפים לבנים מתת המין הדרומי. התוכנית מונה נכון להיום 402 קרנפים שנמצאים ב-110 גני חיות. הקרנף הלבן נמצא בסכנת הכחדה וסטטוס סכנת ההכחדה שלו מודגר NT - "עתידו בסכנה".