חדשות טובות לעולים המבוגרים, המתגוררים בירושלים: שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הודיעה הערב (מוצאי שבת) כי סוכם שעולים מבוגרים יוכלו לעבור למקבץ הדיור במלון VERT בבירה יחד עם חיות המחמד שלהם. מדובר בעולים שבשנים האחרונות מתגוררים במלון "דיפלומט", אך בשל העברת המקום לשגרירות ארצות הברית - הם נאלצים לעבור למקום אחר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ)
אתמול פורסם ב-ynet כי נאסר על העולים המבוגרים שהגיעו לארץ ממדינות ברית המועצות לשעבר, כמה מהם ניצולי שואה, לעבור דירה עם חיות המחמד שלהם, כלבים וחתולים שמלווים אותם כבר שנים. מדובר ב-24 עולים.
השרה תמנו שטה אמרה לאחר צאת השבת: "לאחרונה התקבלו בלשכתי מספר פניות בשם דיירי דיפלומט, שביקשו לאפשר להם לעבור למקבץ הדיור החדש במלון VERT בירושלים יחד עם בעלי החיים שברשותם. מרגע שהדבר הובא לידיעתי הנחתי את הגורמים המקצועיים במשרד לפעול למציאת פתרון מיידי. התקיימה פנייה לבעל המלון וסוכם כי כל דייר שברשותו בעל חיים יוכל לעבור עמו למתחם החדש. אני מברכת את בעלי המלון על ההיענות החיובית לבקשתי. לאורך כל הדרך הובהר כי כל שעומד לנגד עיני זה רווחת העולים הקשישים, וזה הפתרון הראוי והמכבד שמאפשר להם לעבור בנחת למקום המגורים החדש".
4 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
השרה תמנו שטה התערבה. העולים המבוגרים ימשיכו להיות עם חיות המחמד
(צילום: הדר יואביאן )
בעקבות האיסור, שכאמור הוסר, פנו 24 הדיירים המחזיקים חיות מחמד לעזרת הקליניקה לצדק סביבתי והגנה על זכויות בעלי חיים באוניברסיטת תל אביב. אלה הסכימו להירתם למען הדיירים ובעלי החיים שמלווים אותם.
בקליניקה הסבירו שבעלי החיים מסייעים להפגת בדידות, חרדה ודיכאון וגם מסייעים בחיזוק תחושת הערך העצמי והדימוי החברתי של זקנים, תורם לפיתוח קשרים חברתיים בין הדיירים ומסייע בשמירה על בריאות פיזית ונפשית, שכן בעלי החיים הם מקור לתמיכה, לשמחה ונחמה. "האפשרות של דיירים בדיור הציבורי המוגן להחזיק בבעלי חיים בדירותיהם אינה עניין של חסד, אלא קשורה באופן הדוק לשמירה על זכויות יסוד המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, כגון הזכות לבריאות והזכות לקיום אנושי בכבוד".
4 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ)
4 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ)
בנוסף, הדגישו כי אסור להתעלם מהסבל הצפוי לבעלי החיים עצמם, במקרה בו ייכפה על בעליהם לנטוש אותם. "מדובר בבעלי חיים מבוגרים, שהסיכוי שלהם למצוא בית נמוך מאוד".