שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) באזור דרום פלורידה פרסם השבוע הודעה חריגה, המזהירה את התושבים מפני איגואנות שעלולות ליפול מהעצים, בשל טמפרטורות קרות באופן חריג מהרגיל ברחבי האזור.

"איגואנות הן בעלות דם קר. הן מאטות או נשארות ללא תנועה כשהטמפרטורה יורדת לאזור 9-4 מעלות. הן עלולות ליפול מהעצים, אבל הן לא מתות", נכתב בהודעת שירות מזג האוויר הלאומי, שפורסמה בין היתר בחשבון הטוויטר.
מדינות בחוף המזרחי של ארצות הברית התמודדו בימים האחרונים עם טמפרטורות מקפיאות, רוחות חזקות ושלג כבד, בעקבות סופה שלפי שירות החיזוי הלאומי התחזקה והפכה ל"פצצת ציקלון". בפלורידה אמנם היה חם הרבה יותר ממדינות צפון מזרח ארצות הברית, אך הטמפרטורות היו נמוכות מהרגיל באופן ניכר. בדרך כלל הטמפרטורות בחורף לא יורדות מתחת ל-65 מעלות פרנהייט (18 מעלות צלזיוס). החיות במדינה לא ערוכות להתמודד על מזג האוויר המקפיא, וגם התושבים, שלרבים מהם אין חימום מתאים בבית או בגדים חמים מספיק.
2 צפייה בגלריה
איגואנות קפואות
איגואנות קפואות
איגואנות קפואות
(צילום: Saul Martinez, רויטרס)
הזואולוגית סטייסי כהן, מומחית לזוחלים בגן החיות של פאלם ביץ' בפלורידה, הסבירה לתחנת הטלוויזיה WPBF את תופעת האיגואנה שנופלות מהעצים. "מפני שנעשה כל כך קר, הן מאבדות את היכולת שלהן להיתלות ואז רבות מהן נופלות מהעצים", הסבירה כהן.
כהן הוסיפה כי היא סבורה שרוב האיגואנות יישרדו את הטמפרטורות הנמוכות. עם זאת, היא הזכירה שב-2010, בעקבות גל קור קיצוני, איגואנות רבות לא שרדו. "קור הוא דבר שמאוד מאוד מסכן את האיגואנות, שחיות באזור מרכז ודרום אמריקה - קרוב לקו המשווה - שם כמעט תמיד חם", היא אמרה.
2 צפייה בגלריה
איגואנה שנפלה מהעץ
איגואנה שנפלה מהעץ
איגואנה שנפלה מהעץ
(צילום: Stacy Lopiano-Kopsaftis, רויטרס)
על פי הוועדה לשימור הדגים וחיות הבר של ארצות הברית, האיגואנות הן מין פולש בפלורידה, לאחר שהגיעו בספינות מטען. האיגואנות יכולות להגיע למשקל של 7.5 ק"ג ואורכן יכול להיות יותר מ-150 ס"מ.