מדינות בחוף המזרחי של ארה"ב מתמודדות ביומיים האחרונים עם טמפרטורות מקפיאות, רוחות חזקות ושלג כבד, בעקבות סופה שלפי שירות החיזוי הלאומי התחזקה והפכה ל"פצצת ציקלון".
12 צפייה בגלריה
ארה"ב סופה סופת שלגים בוסטון מסצ'וסטס
ארה"ב סופה סופת שלגים בוסטון מסצ'וסטס
שלג כבד בבוסטון, מסצ'וסטס
(צילום: AFP)
חמש מדינות בצפון מזרח ארה"ב הכריזו בשבת על מצב חירום, לפני הגעת סופת השלגים "קינן" לאזור. עד כה בוטלו קרוב ל-6,000 טיסות בגלל מזג האוויר החריג, ובנוסף דווח על כאוס בכבישים.
באזורים ב-10 מדינות פורסמו אזהרות על הסופה, ותושבים התבקשו לצאת מהבתים רק במקרים הכרחיים. בעקבות הסופה ירדו ביומיים האחרונים באזורים רבים, מווירג'יניה עדיין למיין, כמויות חריגות של שלג. בין השאר דווח על שלג כבד בבוסטון, ניו יורק ופילדלפיה.
ברחובות העיר ניו יורק נראו אתמול מפלסות שלג ורכבים לפיזור מלח על הכבישים. בסנטרל פארק ירד כ-20 ס"מ של שלג, ושיבושים נרשמו בתנועת הרכבות בעיר. מושלת מדינת ניו יורק, קתי הוקול, אמרה אתמול לתושבים: "עכשיו זה השלב המסוכן ביותר של הסופה. בבקשה תמשיכו להימנע מנסיעות לא הכרחיות, בשעה שאנשי הצוות שלנו עובדים לפנות את הכבישים".
12 צפייה בגלריה
שלג בניו יורק
שלג בניו יורק
שלג בניו יורק
(צילום: רויטרס)

יישובים לאורך החוף המזרחי הוצפו בעקבות הסופה, ויותר מ-100 אלף בתים נשארו ללא חשמל. רוב הבתים שנותקו מחשמל היו במסצ'וסטס - המדינה שספגה את רוב הנזק של סופת השלגים "קינן". בקייפ קוד, חצי-אי במדינת מסצ'וסטס, הגיעו אתמול הרוחות למהירות של 133 קמ"ש.
בעיירה שרון במסצ'וסטס, שנמצאת 29 ק"מ מדרום לבוסטון, נמדדו אתמול יותר מ-76 ס"מ שלג - שיא כל הזמנים באזור. לפי שירות החיזוי הלאומי של ארה"ב, כמות השלג שירד אתמול באזור בוסטון שווה לשיא היומי שנקבע בעיר בשנת 2003 ועמד על 70 ס"מ.