במדגסקר נעצר השבוע ישראלי בחשד שניסה להבריח מהמדינה 59 צבים נדירים, כששווי של כל צב נע בין 9,000 ל-30 אלף שקלים. את הצבים הוא ניסה להבריח בטיסה שיצאה לתאילנד. האיש נעצר ועורך דינו טוען כי הוא לא ידע שמדובר במעשה אסור.

עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג עצורים ישראלים בחו"ל בנושאי אינטרפול, אמר בריאיון לאולפן ynet כי העצור "לא התכוון להבריח" את הצבים. לדבריו, "אתה מצפה שבן אדם שנמצא שם, שהוא לא אדם מתוחכם, שיבדוק בספר החוקים אם זה אסור או לא אסור". הוא הדגיש כי מדובר בצבים ולא בסמים.
על החשוד עצמו, שרברב כבן 35, אמר עו"ד ציבין: "הוא אדם מהיישוב, שנסע לטייל במדגסקר. הוא רצה לטייל, לראות טבע. הוא נסע לבד".
לדבריו, נסיון ההברחה התגלה בשדה התעופה. "היה שיקוף, הוא שם את התיק בשיקוף, וראו צבים", הוא אמר. עו"ד ציבין המשיך לטעון כי הישראלי לא ידע שמדובר במעשה אסור, כיוון שלא ניסה להסתיר את הצבים.
1 צפייה בגלריה
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
הצבים שהיו במזוודה של הישראלי
על הישראלי שנמצא במעצר, סיפר ד"ר ציבין: "הוא עומד להילקח לבית סוהר. יכול להיות שכבר נלקח בלילה לבית סוהר. בתי סוהר שם זה לא קייטנה, אבל אנחנו מנסים אולי להטיב את התנאים שלו .הוא אדם זר". עורך הדין הוסיף כי זה "צו השעה" להזהיר שלא להבריח צבים.
לפי שלטונות המכס במדגסקר, הצבים היו עטופים בבדים, אך הוא לא דאג להם לאוכל ומים. הצבים הועברו לטיפול איש שירותי שטחי מים ויערות במל התעופה שאמר שכל הצבים צעירים. לאחר מכן הועברו הצבים לארגון "הצבים השורדים" לשם טיפול בהם.
ההברחה של הצבים היא חלק מתופעה שהולכת וצוברת תאוצה בישראל ובאירופה של הברחת צבים נדירים עבור אספני צבים. האספנים מוכנים לשלם עבורם גם עשרות אלפי דולרים. הברחת צבים נדירים נחשבת עבירה חמורה במדגסקר ובעבר היו כמה תפיסות של הברחות.