תושבים רבים בחיפה מתריעים על הסכנה מחזירי בר - והערב (יום א') מפגש כזה הסתיים בפציעה של תושב העיר: גבר כבן 70 נפצע באורח בינוני לאחר שנפגע מחזיר בר ברחוב הפרחים בשכונת רוממה החדשה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לאיש טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם בעיר, כשהוא סובל מחבלות בגפיים ובראש. מבית החולים נמסר כי האיש שבר את השוק ברגלו.


חובש מד"א חי טקאטש ופראמדיקית מד"א שלי פרלוב סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה כשהוא בהכרה. היא סיפר שבמהלך טיול עם הכלב הוא התקף על ידי חזיר בר ונפצע. הענקנו לו טיפול רפואי, שכלל קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים, ופינינו אותו במצב בינוני להמשך טיפול בבית החולים".
שמריהו ברסקי חובש איחוד הצלה, הוסיף: "עוברי אורח סיפרו בזירה כי הוא נפצע כתוצאה מפגיעת חזיר בר שתקף אותו. בשלב זה מצבו מוגדר בינוני".
1 צפייה בגלריה
חזירי בר בשכונת ורדיה בחיפה
חזירי בר בשכונת ורדיה בחיפה
חזירי בר בשכונת ורדיה בחיפה
( צילום: ענת לבנה)
תושבים רבים התלוננו לעירייה על המטרד, אך למרות זאת ממשיכים חזירי הבר להסתובב, בעיקר בשכונות שבכרמל. אחד מתושבי חיפה אמר לאחר המקרה: "כל עוד לא יהיו הרוגים, לא יקרה כלום בעניין הטיפול בחזירי הבר".
דוד לוריא, ראש מנהל התפעול לשעבר בעיריית חיפה, אמר: "אין הפתעות ואין מה להתפלא. המצב רק יחמיר. כל מי שאומר שבחיפה יש 'רק' כ-500 פרטים - אינו יודע מה הוא סח. ראש העיר, יועציה, מתנגדי הדילול, גורמים לתוהו ובוהו בעיר והם ימשיכו לצייץ שהחזירים נעלמו. ייבנו גדרות, ייקבעו כלי אצירה, כל זה בשוליים. באין איום בטבע על אוכלוסיית חזירי הבר הם ימשיכו להתרבות וימשיכו לגרום לנזקים בנפש וברכוש".
בשכונת רוממה הישנה, רוממה החדשה, ורדיה, כרמליה ושכונות נוספות שעל הכרמל סובלים התושבים מתופעת חזירי הבר, היוצאים בדרך כלל בלילות כדי לחפש מזון. בחלק מהמקומות הם הופכים פחי אשפה, גורמים נזק לרכוש ואף גורמים לעתים לפציעות של תושבים.

לפני כחודש, בערב יום כיפור, משפחה של חזירי בר עברה עברה בין עשרות הורים וילדים שטיילו בשכונת ורדיה שבכרמל. החזירים - שלא הבינו מדוע רבים נמצאים בחוץ בשעות הערב - נמלטו בריצה, תוך שהם חולפים בין ההורים והילדים. תושבת חיפה שהייתה במקום סיפרה כי תושבים נבהלו והיו כמה ילדים שבכו, כשראו את חזירים הבר רצים.
מעיריית חיפה נמסר כי העירייה בוחנת בחומרה את פרטי האירוע וממקדת מאמצים לאיתור החזיר ולכידתו. "בשבועות אלה החלה העירייה ליישם את שלב העתקת חזירי בר מהעיר, יחד עם רשות הטבע והגנים, וכבר משלימה את הצעד הראשון - גידור גבולות העיר בשולי שמורת הכרמל", נמסר מהעירייה.