רוסיה הודיעה על רישום החיסון הראשון נגד קורונה עבור בעלי חיים. כך הודיע הבוקר (יום ד') השירות האחראי על תחום החקלאות במדינה.
1 צפייה בגלריה
כלב מקבל חיסון
כלב מקבל חיסון
כלב מקבל חיסון
(צילום: shutterstock)
רוסיה כבר פיתחה שלושה חיסונים נגד קורונה לבני אדם, כשהמוכר ביניהם הוא ספוטניק V. בנוסף ניתן אישור מהיר לשני חיסונים נוספים שפותחו במדינה - EpiVacCorona ו-CoviVac.
החיסון נגד קורונה עבור בעלי חיים, שפותח ביחידה של רוסלקוזנדזזור, נקרא Carnivac-Cov. הניסויים הראשונים בחיסון לבעלי חיים החלו בחודש אוקטובר האחרון, ובמסגרתם ניתן החיסון לכלבים, חתולים, שועלי שלג, חורפנים, שועלים ובעלי חיים אחרים.
קונסטנטין סבנקוב, סגן מנהל רוסלקוזנדזזור, אמר: "תוצאות הניסויים מאפשרות לנו להסיק כי החיסון אינו מזיק והוא מועיל ביותר, מכיוון שכל בעלי החיים המחוסנים פיתחו נוגדנים לנגיף הקורונה ב-100% מהמקרים".
ברוסיה אמרו כי החיסון תקף לחצי שנה, אך המחקר בנושא נמשך וייתכן שיהיו תוצאות אחרות לגבי משך הזמן של יעילותו.
עוד מסרו ברוסיה, כי ייצור המוני של החיסון נגד קורונה עבור בעלי חיים יחל בתחילת אפריל.
לא רק בני אדם אובחנו כחולים בקורונה, אלא גם בעלי חיים. כתוצאה מהעברת הנגיף לחורפנים הושמדו מיליונים מהם בדנמרק בשל חשש למוטציה, דבר שגרם לביקורת.


גם בארצות הברית מפתחים חיסון לבעלי חיים. בתחילת החודש קיבלו ארבעה אורנג-אוטן וחמישה שימפנזה ננסי קיבלו חיסון נגד קורונה. תשעת הקופים קיבלו את החיסון בגן החיות בסן דייגו.
החיסון, שעדיין לא מיוצר באופן המוני, פותח על ידי חברת התרופות הווטרינריות Zoetis ועל פי ההודעה הוא לא נבדק קודם לכן על קופי אדם. אך בגן החיות אמרו כי הקופים מקבלים חיסונים נוספים, כמו נגד שפעת וחצבת, שנוסו על בעלי חיים אחרים.